KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Ahad, 19 September 2010

Pulangan Berbaloi Diberikan Pemain.


Tiga mata sudah digenggam selepas dipaksa bertungkus lumus sebelum menang keatas kelab PKNS FC.

Rombakan besar yang dilakukan Ketua Jurulatih, B. Sathianathan selepas kempunan aksi pertama di Kota Bharu memberikan nafas baru kepada Sang Kijang untuk mencuri tiga mata di arena lawan.

Kehadiran Khairan Eroza, S. Chanturu, Zairul Fitree Ishak dan Nidzad Ayub dalam kesebelasan utama sekurang-kurangnya memberi tenaga tambahan kepada Kelantan untuk mengecewakan pasukan tuan rumah.

Larian pantas dan kelincahan Chanturu telah memberi masalah kepada pemain PKNS untuk mengekang asakan yang dilakukannya. Manakala kekerasan Khairan Eroza disamping prestasi kemas bersama Shakir memberikan pulangan berbaloi dengan hantaran dan kawalan cantik di posisi tengah.

Kelibat Zairul Fitree pula membantu memperkukuhkan bahagian benteng selain Nidzad Ayub pula bergandingan baik dengan Norshahrul Idlan untuk merobek kubu pasukan lawan.

Percaturan taktikal dan kemasukan empat nama ini membantu Kelantan sebenarnya menghadapi PKNS FC sementelah pula lawan tersebut masih segar dengan kejayaan membenam KL Plus baru-baru ini.

Diharapkan perlawanan selepas ini menentang KL Plus pengendali Kelantan tersebut memikirkan untuk menurunkan beberapa lagi nama di bangku simpanan seperti Zulyusri, Ramzul Zahini, Che Hishamudin dan lain-lain.

Berikan mereka peluang dan siapa tahu kehadiran mereka akan memantapkan lagi skuad Kelantan dalam kancah Piala Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular