KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Isnin, 20 September 2010

Kelantan Hilang Subra ?


Menjelang perlawanan terakhir pusingan pertama Piala Malaysia 2010 menentang KL Plus di gelanggang sendiri, Kelantan terpaksa melupakan khidmat bek kental, S Subramaniam gara-gara pergantungan perlawanan. S Subramaniam sudah mengumpul dua kad kuning iaitu kad kuning pertama ketika tumbang 0-1 kepada Negeri Sembilan di Kota Bharu dan kad kuning kedua ketika betandang ke Petaling Jaya menentang PKNS.

Sudah pasti ketiadaan S Subramaniam di benteng pertahan tengah sedikit mengganggu percaturan jurulatih, namun tempat S Subramaniam sudah pasti mampu digalas pemain seimpanan yang ada. Tempat S Subramaniam hampir pasti menjadi milik seoarang lagi pemain muda kental Kelantan, Rizal Fahmi Roshid. Kredibiliti Rizal Fahmi tidak perlu diragui kerana beliau merupakan pemain yang sering beraksi di dalam kesebelasan utama Kelantan sebelum kehadiran Azizi Mat Rose dan S Subramaniam. Beliau juga sentiasa menjadi pemain gantian bagi menggantikan Azizi mahupun Subra.

Sudah pasti Rizal Fahmi merupakan calon utama menggantikan S Subramaniam, dan seoarang lagi pemain bek tengah berpengalaman, Sarudy Aziz mungkin akan diletakkan di bangku simpanan. Selain itu, Farisham Ismail juga mampu menggalas tugas sebagai bek tengah jika keadaan memerlukan begitu.

Selain kehilangan S Subramaniam, Kelantan dijangka masih tidak dapat menurunkan Norfarhan kerana masih lagi dibelenggu kecederaan. Tempat beliau hampir pasti digalas pemain lincah S Chanturu yang beraksi cemerlang pada perlawanan lepas. Selain S Chanturu, Kelantan juga memiliki pemain lain untuk beraksi di posisi berkenaan seperti Zul Yusri dan Zamri Ramli.

Apa yang pasti, sekali lagi percaturan bijak jurulatih Kelantan, B Sathianathan ditagih dalam usaha Kelantan untuk memenangi perlawanan terakhir pusingan pertama Piala Malaysia menentang KL Plus di arena sendiri sekali gus menghadiahkan kemenangan tersebut kepada 25,000 penyokong setia yang dijangka membanjiri Stadium Sultan Muhammad ke-IV.

Sokong Bia Bijok , Napok Bijok , Betindok Bijok , Main Bijok , Bijok Sokmo...... Gomo Kelate Gomo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular