KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Khamis, 23 September 2010

Cuti Rehat Beri Ruang


Tempoh rehat dua minggu saingan Piala Malaysia perlu digunakan sebaik mungkin pihak pengurusan Sang Kijang untuk mengembalikan tahap keyakinan pemain.

Moral pemain Kelantan berada pada tahap kritikal ketika ini apabila terpaksa menelan hakikat diikat KL Plus 3-3 hasil dua jaringan saat akhir dari kelab berpengkalan di Kelana Jaya tersebut.

Walaupun pada satu ketika selesa mendahului dengan dua jaringan, pemain Kelantan rebah di penghujung saingan untuk memberikan satu mata penting kepada Highway Warriors.

Menurut B. Sathianthan dalam laporan akhbar, kecuaian pemain menjadi faktor utama mengapa Kelantan tidak menang perlawanan itu.

Tahap mentaliti merosot selain kekurangan motivasi turut menjadi penyebab dan semua pemain harus bertanggungjawab atas keputusan yang dicatatkan, jelasnya.

Dalam perlawanan malam kelmarin, Kelantan berada didepan setelah Indra Putra dan Akmal Rizal Rakhli memadamkan jaringan awal Mohd Azi Shahril. Namun pada saat akhir, pemain KL Plus bangkit untuk menjaringkan dua gol.

Saingan Piala Malaysia berhenti rehat dua minggu dan ini memberi ruang luas kepada Red Warriors untuk memperbaiki segala kelemahan termasuklah mencari pemain terbaik untuk diturunkan dalam kesebelasan utama di Paroi.Kelantan perlu menang ketiga-tiga perlawanan jika tidak mahu bertemu selangor di suku akhir..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular