KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Isnin, 26 Disember 2011

Pra Musim 2012 : KL Bukan Tandingan.

The Red Warriors mengatasi Kuala Lumpur 2-0 dalam perlawanan persahabatan pra musim di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya, malam tadi.


Dua jaringan daripada penyerang import berasal dari Ghana, Denny Antwi sudah cukup buat Peter James Butler membuktikan persiapan Kelantan masih lagi di landasan tepat.

Melakukan pertukaran kepada keseluruhan skuad baru selepas terikat dengan Persebaya tempoh hari, Sang Kijang tampil bergaya melakukan jaringan pertama menerusi Denny Antwi pada minit ke-5.

Selepas jaringan tersebut, pemain Kelantan dilihat mula bergelut untuk menambah jaringan sehingga memberikan beberapa peluang baik kepada Kuala Lumpur untuk menyamakan kedudukan.

Tetapi skuad ibu kota gagal mengambil kesempatan aksi longlai pemain Kelantan untuk menamatkan separuh masa dengan satu jaringan.

Pada babak kedua, Denny Antwi tidak menunggu lama menjaringkan gol kedua peribadi selepas bijak menyempurnakan hantaran rakan sepasukan pada minit ke-54.

Jaringan tersebut bagaimanapun langsung tidak memberi sebarang kesan kepada Kuala Lumpur untuk melakukan beberapa lagi percubaan bahaya ke arah pintu gol Kelantan.

Usaha mereka bagaimanapun sia-sia selepas pertahanan Kelantan yang diketuai Farisham dan Rizal Fahmi terus bertahan dengan baik sehingga tamat perlawanan.

Selepas perlawanan ini, Kelantan akan terbang ke Surabaya untuk aksi timbal balik Piala Unity pada 28 Disember nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular