KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 20 Disember 2011


Piala AFC 2012 : Kenapa Tidak Kerajaan Negeri, KAFA.

Kesediaan Terengganu untuk menganjurkan perlawanan Piala AFC di arena sendiri wajar diberi pujian oleh peminat pasukan bola sepak di seluruh negara.


Biarpun mempunyai kemudahan asas paling minima tetapi mereka tidak sangsi untuk memperbaiki Stadium Sultan Ismail Nasharudin Shah di Kuala Terengganu agar menepati piawaian yang telah telah ditetapkan oleh Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC).

Satu berita gembira sebenarnya buat penyokong Sang Penyu kerana Kerajaan Negeri mereka bersama pihak persatuan sanggup mengenepikan seketika perselisihan peribadi bagi memenuhi impian besar para peminat.

Jika perkara ini dapat direalisasikan oleh Kerajaan Negeri Kelantan dan Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), tiada yang lebih gembira selain peminat setia The Red Warriors.

Apa tidaknya, penyertaan kali pertama dalam kejohanan antarabangsa dapat dianjurkan di gelanggang keramat, gelanggang yang telah menceritakan seribu satu macam tentang pasukan dukungan nombor satu Perwira Merah.

Para peminat ternyata bukan sahaja berterima kasih kepada KAFA malahan pihak Kerajaan Negeru juga akan turut terbabit sama mendapat pujian semua penyokong.

Kenapa tidak mereka ketepikan seketikan perbezaan politik dan duduk berbincang bersama secara rasmi untuk kebaikan semua pihak.

Jika perkara ini dapat dibuat, tiada perkara tidak dapat diselesaikan kerana keutamaan bukan sahaja untuk sebuah perlawanan bola sepak tetapi melibatkan semua perkara secara menyeluruh.

Justeru itu, diharapkan semua yang berada disebalik Kerajaan Negeri dan KAFA dapat memikirkan kembali sikap keras kepala bukan jalan penyelesaian terbaik untuk memajukan sukan yang sudah mendapat respon di seluruh negara betapa Kelantan kini semakin menjadi ikon oleh semua persatuan sukan di Malaysia.

sumber:redsfc

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular