KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Rabu, 21 Disember 2011


Persebaya 1927 Lancar Perang Psikologi.

Tiga hari sebelum sepak mula perlawanan pertama merebut trofi Yayasan Persahabatan Malaysia-Indonesia (PERMAI) di Kota Bharu, ketua jurulatih Persebaya mula bermain perang psikologi ke atas pasukan Kelantan.


Komen "manis" yang dilontarkan Divaldo Alves jika dipandang pada sudut positif memang dilihat sebagai peringkat berwaspada jurulatih berasal dari Portugal saat menghadapi Sang Kijang yang juga juara baru Liga Super Malaysia.

Andai dinilai pada sudut sebaliknya dapat dilihat sikap Divaldo cuba bermain perang halus tetapi tidak menyembunyikan cita-cita besar untuk menjulang kejuaraan pada kejohanan yang julung kali diadakan.

Divaldo yang mengambil alih tugasan melatih Persebaya 1927 pada September lalu pasti sedar kesukaran akan mereka hadapi apabila bertandang ke Stadium Sultan Muhamad Ke-IV menyebabkan mereka terpaksa melakukan serangan secara psikologi kepada pemain tuan rumah.

Namun, pemain Kelantan diharapkan tidak terbuai-buai dengan pujian yang diberikan tetapi menggunakan pujian itu untuk cuba menewaskan pihak lawan sama ada di tempat sendiri ataupun di tempat pasukan lawan.

Hanya dengan cara itu The Red Warriors dapat menampilkan perwatakan sebenar mereka kepada Persebaya seterusnya mengondol kejuaraan trofi Yayasan yang ditawarkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular