KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Isnin, 3 Januari 2011

Kemudahan Minima
Stadium Sultan Muhamad Ke-IV.


RedsFC
RedsFCNews@gmail.com

Dari tahun ke tahun masalah berkaitan Stadium Sultan Muhamad Ke-IV, Kota Bharu sering menjadi agenda utama Persatuan bola Sepak Negeri Kelantan dan Malaysia.

Sering kali dipaparkan di akhbar harian akan kedaifan serta kemudahan paling minima yang dimiliki stadium keramat bagi pasukan The Red Warriors.

Kali ini, dijelaskan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) bahawa tahap kecerahan lampu stadium Sultan Muhamad tidak sesuai untuk dijalankan sebarang perlawanan bertaraf kelas A.

Ini kerana, kualiti lampu dan kemudahan yang disediakan seperti bilik persalinan pemain gagal menepati arahan yang telah dikemukakan FAM.

Selain itu, stadium ini juga gagal memberikan keselesaan kepada skuad yang bertanding serta tidak mesra penyokong setiap kali perlawanan diadakan.

Stadium Sultan Muhamad Ke-IV, yang diuruskan Perbadanan Stadium Kelantan seringkali menerima kritikan dari pihak-pihak yang berkaitan kerana gagal memberikan perkhidmatan yang memuaskan.

Kelmarin, mesyurat Agung Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) kali ke-56 melalui Presiden, Tan Sri Annuar Musa meluluskan usul untuk memajak stadium selama 30 tahun dengan bayaran mencecah RM10 Juta.

Pajakan ini memudahkan KAFA melalui pihak yang dilantik untuk membaiki serta menambah baik lagi kemudahan stadium yang semakin uzur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular