KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Sabtu, 29 Januari 2011

Sentuhan Karathu jadi sandaran Red Warriors



MAHU dianggap sebagai 'underdog', Kelantan yang gah menjulang Piala Malaysia, musim lalu tidak mahu terlalu yakin dalam perlawanan sumbangsih merebut Piala Sultan Ahmad Shah 2011 di Stadium Shah Alam, malam ini.

Pertama kali dapat beraksi dalam perlawanan sumbangsih, keresahan persiapan pasukan The Red Warriors adalah berikutan kecederaan tiga tonggak utama pasukan itu.
“Kami akui Selangor sangat kuat namun pemain Kelantan akan cuba memberi sepenuh tumpuan dalam perlawanan sumbangsih ini untuk memberi kejutan. Kecederaan pemain utama kita - S Subramaniam (pertahanan), S Chanturu (penyerang) dan Norshahrul Idlan Talaha (penyerang) mungkin mengganggu rentak perlawanan,” kata pengurus Kelantan, Azman Ibrahim di sidang akhbar, semalam.
Azman berkata status Norshahrul yang sebelum ini membantu skuad Harimau Malaya membawa pulang Piala Suzuki AFF bagaimanapun belum diketahui dan mungkin dia masih boleh menyertai dalam perlawanan pembukaan musim baru Liga Super itu.

Mengenai jurulatih baru, Datuk M Karathu yang baru saja dua kali berkesempatan menjalani latihan bersama skuad Kelantan, Azman berkata motivasi dan komitmen pemain terhadap jurulatih yang pernah membimbing Kelantan 18 tahun lalu, adalah baik.

“Pelantikan Karathu tidak menjadi masalah buat pemain, lagi pun Karathu pernah membimbing skuad Kelantan pada 18 tahun lalu ,” katanya mengenai Karathu yang baru dilantik menggantikan B Sathianathan yang digantung selama enam bulan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular