KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Khamis, 13 Januari 2011

Penyokong Kelantan Bimbang.

Aksi Azwan Roya ketika menentang Pulau Pinang, petang tadi

Penyokong setia mulai bimbang akan prestasi skuad The Red Warriors sebelum sepak mula Liga Malaysia 2011, penghujung Januari ini.

Pertemuan pertama menentang Selangor dalam Piala Sumbangsih sememangnya dinantikan tetapi mereka sedar skuad ketika ini tidak mampu mengharungi gelora Gergasi Merah di Shah Alam.

Deretan perlawanan pra-musim yang diatur Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) bukan untuk memantapkan pasukan namun menunjukkan kelemahan demi kelemahan pemain Sang Kijang.

Enggan menyalahkan penghijrahan keluar ramai tonggak musim lalu, penyokong fanatik mahu pihak persatuan dan pengurusan pasukan mencari segera formula untuk meningkat naik.

Bagi mereka, Kelantan bakal menghadapi pelbagai masalah sepanjang saingan Liga Malaysia jika prestasi ketika ini terbawa-bawa ke dalam persaingan tertinggi tersebut.

Tiada yang dapat dibanggakan dalam persiapan pasukan Kelantan ketika ini selain kekalahan dan keputusan seri dicatatkan dalam setiap perlawanan yang dihadapi.

Walau menggunakan sebahagian besar pemain berpengalaman, mereka masih tumpul dan tidak serasi menyebabkan taktikal yang diterapkan tidak mampu diterjemah kepada keputusan positif.

Masih ada masa dan ruang untuk membaiki persembahan Kelantan sebelum sepak mula tidak lama lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular