KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Ahad, 30 Januari 2011

Kelantan 1 - 0 Selangor.
(Shahrul mnt 8 pen,Piya mnt 75)

Pemain Terbaik Perlawanan :
Khairul Fahmi Che Mat(Penjaga gol)

Kelantan akhirnya berjaya merobek gawang Selangor dalam aksi pembuka tirai liga super 2011 malam tadi.Kejayaan membenam Selangor digelanggang lawan mengesahkan Kelantan menjulang Piala Sumbangsih untuk pertama kalinya dalam sejarah.

Apa yang mencuri tumpuan adalah kehebatan pemain-pemain yang baru dibeli Kelantan terutamanya Nurul Azwan Roya yang telah membuktikan bahawa beliau adalah pemain berbisa dalam liga super tahun ini.Memiliki larian pantas serta sering berjaya memperdaya barisan pertahanan Selangor dan berjaya menghasilkan penalti untuk Kelantan pada minit ke-tujuh perlawanan setelah dijatuhkan dalam kotak penalti.

Apek juga bertindak cemerlang walaupun hampir-hampir ditewaskan oleh Amri dengan tandukan kebelakang yang mengelirukan,mujurlah Daudsu berada diposisi yang betul dengan mengeluarkan bola tersebut.Apek ternyata bertidak cemerlang malam tadi sambil dibantu kekentalan barisan pertahanan yang diketuai Rizal Fahmi,Daudsu,Farisham dan Zairul Fitri.

Barisan tengah Kelantan juga banyak memberi sumbangan kepada kejayaan Kelantan malam ini dengan Shakir dan Piya begitu rajin membantu serta memberikan lorongan cantik bagi menghasilkan gol untuk Kelantan.

Sekalung tahniah kepada seluruh pemain yang berjaya memadamkan ego Selangor malam tadi yang mnyaksikan mereka kecundang di gelanggang sendiri dan kemenangan ini seharusnya dijadikan momentum bagi perlawanan-perlawanan yang akan datang.

Nantikan kehadiran ribuan tentera-tentera merah di SSMIV ketika betemu Terengganu selasa ini.Kami dibelakang anda The Red Warriors.

GOMO KELATE GOMO!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular