KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Sabtu, 29 Januari 2011

Balas Kepercayaan Peminat – Piya


Muhd Badhri Radzi

KOTA BHARU – “Bermain seperti biasa dan balas kepercayaan peminat”. Begitulah pesanan Ketua Pasukan Kelantan, Muhd Badhri Radzi kepada rakan-rakan sepasukannya menjelang sepak mula perlawanan Sumbangsih bagi merebut Piala Sultan Ahmad Shah membabitkan pertemuan Selangor menentang Kelantan di Stadium Shah Alam malam ini.

Muhd Badhri atau lebih dikenali sebagai Piya pemain yang berasal dari Jalan Atas Paloh, dekat Kota Bharu diberi kepercayaan memakai lilitan dilengan sebagai Kapten baru Kelantan menggantikan Indra Putra Mahayuddin yang berhijrah ke pasukan T-Team musim ini.

Muhd Badhri berkata, dia berharap pasukan Kelantan dapat mencipta kemenangan dalam perlawanan malam ini sebagai pembakar semangat dalam perlawanan pembukaan Liga Super musim ini.

“Saya minta semua pemain bertenang dan kita akan turun bermain seperti biasa menentang Selangor. Sekalipun tanpa B Sathianathan (digantung enam bulan) kita tetap akan menunjukkan satu persembahan yang terbaik lebih-lebih lagi dihadapan penyokong setia Kelantan malam ini,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian sebelum berlepas ke ibu negara semalam.

“Saya percaya dengan gabungan di antara pemain muda dan lama yang ada, kita mampu membuktikan kita sesuatu kepada peminat. Sekali tanpa beberapa tonggak yang berhijrah, pasukan Kelantan yang baru pada hari ini tidak ada bezanya dengan musim lalu.

“Kita ada Nurul (Mohd Nurul Azwan Roya), Solehin (Solehin Kanasian Abdullah) Norshahrul (Idlan Talaha) yang tidak kurang hebatnya bahkan barisan pemain kita tidak tempang musim ini sebagaimana diragui peminat sebelum ini,” katanya.

Menurut Badhri, kekuatan pasukan Kelantan adalah berpaksikan kepada keserasian mereka bertindak sebagai satu unit pasukan dan beliau tidak melihat mengapa Kelantan tidak boleh menang dalam perlawanan malam ini.

“Pesanan saya kepada rakan-rakan walau apa dugaan sekali pun yang datang, kita akan tetap bermain sebagai sebuah pasukan. Walau pun kita ditimpa musibah ekoran penggantungan jurulatih dan latihan kita sedikit terjejas beberapa hari lalu namun semua itu tidak mematahkan semangat kita.

“Bahkan suntikan semangat daripada jurulatih baru, Datuk M Karathu dibantu oleh Sathianathan bakal membakar semangat kita untuk membawa pulang piala itu buat pertama kali ke Kota Bharu,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular