KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Isnin, 28 Februari 2011

Pertembungan Seimbang
Kelantan, Negeri Sembilan.


Jika dinilai aksi dua tahun kebelakangan ini, pertemuan Kelantan dan Negeri Sembilan dilihat seimbang dimana kedua-dua pasukan masing-masing mempunyai peluang luas untuk menundukkan diantara satu sama lain.

Kelebihan tampak berpihak kepada Kelantan ketika ini kerana selain beraksi di hadapan penyokong sendiri, mereka juga memulakan musim 2011 dengan persembahan bergaya.

Namun, Negeri Sembilan pasti mahu meneruskan rekod baik mereka di Stadium Sultan Muhamad dengan menundukkan Sang Kijang sekali lagi.

Untuk catitan, rekod bersih Kelantan bermain di gelanggang sendiri banyak tercalar dek kejutan yang dilakukan skuad Jang terutamanya perlawanan yang mencatatkan sejarah rusuhan penyokong pada separuh akhir pertama Piala FA, dua tahun lalu.

Tetapi kini segalanya berubah dimana musim baru Liga Super, Kelantan mula mempamerkan prestasi cemerlang termasuklah mengekalkan rekod tanpa kalah dalam lima perlawanan.

Negeri Sembilan pula mengenepikan ramalan awal bahawa mereka mampu berada di kemuncak liga dengan mudah setelah mengalami kekalahan dalam dua perlawanan terdahulu.

Dikhabarkan dari kem Red Warriors ketika ini kesemua pemain bebas dari masalah kecederaan manakala Negeri Sembilan pula masih kehilangan penyerang berbisa mereka, Zaquan Adha akibat kecederaan panjang namun gembira dengan kembalinya ketua pasukan, Aidil Zafuan.

Pertembungan malam esok menjanjikan aksi panas ekoran permusuhan yang berlarutan sejak kejuaraan terakhir 2010 dalam Piala Malaysia yang dimenangi Kijang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular