KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Khamis, 24 Februari 2011

Kelantan perlu tonik

Kelantan bakal menghadapi Kedah dalam saingan Liga Super esok di Alor Star.Setelah bernasib baik hanya menang melalui sepakan penalti menentang T.Team,Kelantan sekali lagi diuji oleh satu-satunya pasukan yang berjaya menewaskan Kelantan iaitu Kedah musim lalu dalam saingan liga.

Walaupun pasukan Kedah telah kalah sekali dalam saingan liga super iaitu kepada Sabah,Pemain-pemain Kelantan seharusnya tidak memandang mudah pertemuan ini.Kedah yang membariskan ramai pemain kebangsaan sudah pasti ingin memadam rekod Kelantan yang belum kalah selepas empat perlawanan liga.

Sejak akhir-akhir ini kita boleh lihat kemerosotan beberapa pemain Kelantan yang ternyata telah merencatkan permainan keseluruhan pasukan.Aksi kapten pasukan,Piya ternyata dibawah prestasi sebenar beliau.Beliau sekarang lebih gemar bermain dibahagian serangan dan bahagian tengah yang ditinggalkannya dilihat kurang berfungsi kerana ketiadaan beliau.

Apa yang menghairankan Nizab Ayub masih lagi diberi kepercayaan oleh M.Karathu walaupun aksi beliau cukup membosankan...seolah-olah beliau adalah 'anak emas' kepada pasukan.

Perlawanan-perlawanan sebelum ini membuktikan bahawa bahagian sayap kanan Kelantan gagal mencipta ruang buat penyerang dan perlu perubahan drastik.K.Soley,Ramzul dan Nizab yang pernah diletakkan dibahagian ini telah gagal memainkan peranannya.,mengapa dan kenapa?

Ketua jurulatih M.Karathu perlu menambah tonik kepada pasukan andai ingin melihat Kelantan berjaya mengatasi Kedah jumaat ini.Pesan kepada Karathu jangan endahkan 'tangan-tangan ghaib' yang cuba mempengaruhi corak taktikal beliau,kita tidak mahu lihat kisah lama semasa B.Sathinathan berulang kembali.Kita juga tidak mahu melihat skuad 'kroni atau anak-beranak' menguasai pasukan,gunakanlah pemain-pemain yang ada,pilihlah yang betul-betul boleh bermain dan bukan berdasarkan 'anak emas' atau 'anak beranak' dalam skuad Kelantan.

Kami dibelakang menyokong penuh M.Karathu tanpa sebarang prejudis...jadikanlah Kedah mangsa terbaru kebangkitan The Red Warriors!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular