KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Sabtu, 26 Februari 2011

Gila Bola Makin Menjadi-jadi

emel

Kota Bharu : "Seronok menyaksikan bola sambil diberikan air sirap bandung percuma", ini antara luahan peminat bolasepak Kelantan yang membanjiri perkarangan stadium Sultan Muhammad ke 4 bagi menyaksikan bola dari skrin gergasi tajaan HAPPY. Lebih 5000 penyokong setia Kelantan memenuhi segenap ruang bagi menyaksikan siaran ini secara langsung bersama peminat lain.



Suasana fanatik ini sukar dicari di negeri lain biarpun ada segelintir penyokong negeri lain memandang rendah perhimpunan fanatik bola ini dengan mengandaikan rakyat Kelantan ramai yang tiada dekoder ASTRO dan hiburan, alasan ini digunakan untuk menutup kelemahan pengurusan pasukan mereka dan semangat penyokong pasukan masing-masing yang hanya meriah di laman sosial tetapi sunyi sepi apabila di stadium mahupun menyaksikan bola secara berkumpulan.

Jumlah pengunjung laman portal ini juga sudah mencecah 97,853 orang melepasi jumlah pelawat pada bulan lalu seramai 90,428 orang. Kerancakan peminat The Red Warriors di alam maya juga sukar di tandingi mana-mana pasukan di Malaysia sungguhpun rakyat negeri ini sentiasa di klasifikasi daif namun semua medium penyampaian Liga Super alam maya di kuasai sepehuhnya penyokong bolasepak Kelantan. Sementara itu, trafik pengunjung siaran langsung melalui internet turut meningkat sehingga mencecah 5, 896 orang.

Pedulikan apa orang kata pasal kita, yang penting kita terus sayang dan setia kepada negeri serta pasukan The Red Warriors. Bukan cemuhan yang diambil kira oleh sesebuah syarikat untuk menaja sesebuah pasukan tetapi jumlah sokongan dan perolehan yang dinilai oleh mereka. Oleh itu, tidak hairan kita terus dicemburui, seperti kata Safee Sali salah satu faktor dia memilih berhijrah ke Indonesia kerana faktor fanatik penyokong bolasepak Indonesia yang mungkin tiada pada pasukannya dulu.Jika faktor sunyi sepi menjadi pilihan penaja-penaja, maka sudah pasti berduyun-duyun penaja menaja pasukan mereka tetapi terbukti banyak penaja memilih pasukan kita dari negeri daif.

Tahniah kepada semua penyokong Kelantan kerana andalah yang menghidupkan dan memeriahkan suasana bolasepak Malaysia. Terima kasih kepada Tan Sri Annuar yang sentiasa rancak di alam Facebook dan sentiasa mencari ilham baru menaikkan imej bolasepak Kelantan. Penghargaan tidak berbelas bahagi juga kepada penaja utama HAPPY yang bukan sahaja menyediakan tayangan dan minuman percuma malahan menyediakan sistem audio visual yang terbaik kepada pengunjung. Gomo Kelate Gomo.

GAMBAR OLEH MOHD HANIF MOHD NOR

Sokong Bia Bijok, Napok Bijok, Betindok Bijok, Main Bijok, Bijok Sokmo.....Gomo Kelate Gomo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular