KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 1 Februari 2011

Tolonglah KAFA!!!

Gambar Ihsan TRW@facebook TSAM
Insiden balingan objek serta mercun ketika perlawanan Kelantan menentang Selangor di Shah Alam tempohari menceritakan tentang sikap segelintir penyokong Kelantan yang masih lagi berdegil serta keras hati dan hudoh peel perangainya.
Penulis merasa terpanggil untuk menulis artikel ini kerana sayangkan pasukan Kelantan yang sedang meningkat naik setelah mengalahkan Selangor sabtu lalu.Apa salahnya kalau kita bersopan sedikit,sekurang-kurangnya cuba tinggalkan peel hudoh kita itu dirumah.

Jika Kelantan digantung serta tidak boleh bermain di gelanggang sendiri sudah pasti KAFA yang tak bersalah akan menerima padah serta penyokong setia yang peel perangainya comel tidak dapat lagi menyaksikan aksi pemain-pemain Kelantan di Gelanggang keramat,Stadium Sultan Muhammad ke-IV.

Sebelum ini KAFA telah banyak 'menderita' kerana sikap segelintir penyokong tak bertamadun ini,insiden ini juga telah melondehkan kantung KAFA yang hanya bergantung harap pada jualan tiket semata-mata.

Oleh itu pada perlawanan seterusnya janganlah kita bersikap pentingkan diri sendiri dan jadikan Stadium tempat melepaskan geram.Fikirkanlah keselamatan orang lain kerana mercun tidak ada mata atau telinga...ianya boleh terkena sesiapa sahaja termasuk tuan punya diri.

Fikir dulu sebelum buat!!!

p/s : Bendera Politik jugok jangan bawak..kalu raso nok bawok sangat...bawok bendera politik negara lain atau bendera negara lain...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular