KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Rabu, 9 Februari 2011

Liga Indonesia sama sahaja - Zolkples

KETUA Pengarah Majlis Sukan Negara (MSN), Datuk Zolkples Embong ada pandangan yang tersendiri berhubung perpindahan penyerang skuad Liga Super Selangor, Mohd. Safee Mohd. Sali ke kelab Indonesia, Pelita Jaya.

Bagi Zolkples, beliau lebih suka sekira- nya Safee beraksi dalam saingan Liga Jepun ataupun Liga Korea Selatan memandangkan standard liga tersebut lebih tinggi jika hendak dibandingkan dengan Liga Indonesia."Secara peribadi, saya lebih suka jika Safee beraksi bersama salah sebuah kelab di Jepun ataupun Korea Selatan kerana di sana standard liga mereka lebih tinggi jika dibandingkan dengan Indonesia.

"Pasukan kebangsaan Indonesia pun tidak jauh bezanya dengan Malaysia. Jadi... saya tidak rasa dia (Safee) akan dapat banyak manfaat sekiranya beraksi bersama kelab Indonesia," kata Zolkples ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Sebelum ini, Safee dilapor telah disenaraikan bersama-sama penyerang Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha dan penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat bagi menjalani sesi pemilihan beraksi buat salah sebuah kelab di Jepun.

Namun semalam, Safee mengumumkan bahawa dia akan beraksi bersama kelab Indonesia, Pelita Jaya.

Safee, 27, akan menandata- ngani kotrak selama setahun bersama Pelita Jaya pada Isnin depan.

Bagaimanapun, Zolkples menjelaskan bahawa perpindahan Safee kali ini ada petanda positif terhadap pembangunan bola sepak tanah air dan menganggap ia seba- gai langkah permulaan untuk pemain-pemain lain mengikut jejak langkahnya.

"Mungkin selepas perpindahan Safee ini, akan ada pula pemain-pemain Malaysia yang lain ditawarkan untuk turut beraksi bersama kelab-kelab di luar negara. Siapa tahu?" ujar Zolkples.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular