KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Rabu, 4 Ogos 2010

Liga Super labuhkan tirai

KAPTEN  Kelantan,   Indra Putra Mahayuddin (dua dari kiri) cuba melepasi tiga pertahanan T-Team dalam perlawanan  Liga Super   di Stadium Sultan Mohamad Ke IV,   malam tadi.
KAPTEN Kelantan, Indra Putra Mahayuddin (dua dari kiri) cuba melepasi tiga pertahanan T-Team dalam perlawanan Liga Super di Stadium Sultan Mohamad Ke IV, malam tadi.
Penyerang Terengganu, Mohd Ashaari raih Kasut Emas

PENYERANG Terengganu, Mohd Ashaari Shamsuddin mengesahkan Kasut Emas sebagai penjaring terbanyak miliknya apabila melebarkan jumlah jaringan kepada 18 gol ketika menewaskan KL Plus 1-0 pada perlawanan penutup tirai Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin, Kuala Terengganu malam tadi.
Terengganu yang kemenangannya tidak mampu mengubah kedudukan tangga ketiga di belakang juara, Selangor dan penghuni tangga kedua, Kelantan, membuka jaringan pada minit ke-34 apabila Mohd Ashaari merembat deras hantaran cantik Manaf Mamat.
Di Stadium Darul Aman, Kedah menggunakan kelebihan beraksi di gelanggang sendiri untuk menumpaskan juara, Selangor, 2-0 hasil jaringan Faizal Abu Bakar (m10) dan Baddrol Bakhtiar (m70) untuk melonjak ke tangga keenam.

Di Stadium Utama Negeri, Kangar, Perlis menundukkan Negeri Sembilan 2-0 hasil jaringan Ahmad Aminuddin Shahruddin (m31) dan Mohd Azrul Ahmad yang menyempurnakan sepakan penalti selepas pertahanan pelawat, Mohd Shukor Adan menjatuhkan Mohd Faiz Subri pada minit ke-49.

Di Stadium Darulmakmur, tuan rumah Pahang mengutip tiga mata terakhir selepas menewaskan penghuni tangga keempat, Johor FC 3-0, dan berjaya memintas KL Plus untuk menamatkan saingan musim ini di tangga kelapan.

Di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV, Kelantan berdepan saingan sengit bertemu pasukan jiran, T-Team untuk keputusan 0-0. T-Team turun satu tangga dengan 27 mata bagi menamatkan saingan di tangga ketujuh selepas dipintas Kedah.
Di Stadium Tan Sri Hassan Yunus, tuan rumah Johor yang menghuni tangga kedua tercorot terus malang apabila ditewaskan Kuala Lumpur 1-0 manakala di Stadium Perak, tuan rumah membelasah pasukan tercorot Pulau Pinang 4-0 untuk memintas Kuala Lumpur di tangga ke-10.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular