KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Ahad, 11 Julai 2010

Selangor kekal di persada

SELANGOR lulus ujian terbesar mereka musim ini apabila seri 1-1 dengan pencabar terdekat Kelantan untuk kekal sebagai pendahulu Liga Super dalam perlawanan menarik di Stadium Shah Alam, malam tadi.
Namun, kesudahannya pasti berbeza sekiranya pelawat dianugerahkan penalti pada minit ke-15 selepas penyerang, Mohd Badhri Radzi dijatuhkan dalam kawasan bahaya oleh Khairul Anuar Baharom, tetapi pengadil sekadar meneruskan perlawanan.
Keputusan itu dimanfaatkan tuan rumah yang mendahului pada babak kedua menerusi rembatan cantik Amirulhadi Zainal Noordin di luar kotak penalti pada minit ke-60.

Selangor, bagaimanapun, gagal menggunakan kelebihan itu untuk menguasai permainan sebaliknya membenarkan The Red Warriors menyamakan kedudukan melalui kaptennya Indra Putra Mahyuddin, sembilan minit selepas itu apabila menyambung hantaran lintang, Nor Farhan Muhammad dengan tandukan melepasi jangkauan Mohd Hamsani Ahmad.

Gergasi Merah kini kekal lima mata di atas Kelantan dengan Terengganu mengukuhkan kedudukan di tempat ketiga apabila membelasah Pahang, 5-0 di Stadium Darul Makmur, Kuantan.

Di Stadium JCorp, Pasir Gudang, Johor FC kekal di tangga keempat liga selepas membelasah pasukan tercorot, Pulau Pinang 5-0 sesudah pelawat terpaksa beraksi dengan 10 pemain selepas Mohd Failee Ghazali dibuang padan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular