KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Khamis, 22 Julai 2010

Perlawanan Persahabatan Sempena Karnival

emel

Pemain dan pegawai Prachinburi Fc saat
menjulang Kejuaraan Liga Divisen Dua Thailand 2008.

Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Perlukan JavaScript untuk melihatnya

Prachinburi Fc merupakan sebuah kelab semi profesional yang bermain dalam Liga Divisen Satu Thailand. Kelab ini pengerusikan oleh Boonkuar Parkpeansil dari 2005 sehingga kini.

Prachinburi Fc ditubuhkan secara rasminya pada tahun 2005. Berpengkalan di Prachinburi, Thailand, mereka menggunakan central Sport Stadium sebagai gelanggang tuan rumah.

Tahun 2007, Prachinburi Fc menyertai saingan divisen dua Liga Thailand dan berhasil menduduki tempat ketiga selepas mengharungi 22 perlawanan.

Setahun kemudian, anak didik Praparn Narkphong memulakan saingan liga dengan cemerlang seterusnya menjuarai saingan divisen sebelum dinaikkan pangkat ke bahagian satu, liga kejohanan kedua terbesar Thailand.

Era 2009, Prachinburi Fc yang baru kali pertama menyertai liga bahagian satu menampilkan aksi memberangsangkan seterusnya mencatatkan kedudukan kelima dari enam belas pasukan yang bertanding.

Kesebelasan Utama Prachinburi Fc

Pada tahun 2010, pencapaian mereka sedikit merosot apabila berada di kedudukan kesebelas setelah hanya mampu mencatatkan lima kemenangan, lapan kekalahan dan tiga seri.

Walaupun begitu, keupayaan Prachinburi Fc tidak boleh dipertikaikan kerana mereka berupaya mengancam mana-mana pasukan yang memandang rendah pasukan ini.

Skuad bergelar The Hornbills diperkuatkan dengan tiga pemain import serta seorang pemain yang pernah beraksi bersama skuad Kebangsaan Thailand. Tiga pemain import yang memperkuatkan Prahinburi Fc ialah Han Seok-Hoon berasal dari Korea Selatan, Eric Koukem dari Cameroon dan Patrick N'Gbocho dari Ivory Coast.

Han Seok Hoon dan Erick Koukem bermain di bahagian tengah ditugaskan untuk mengatur gerakan kepada penyerang tempatan mengempur kubu pasukan lawan dalam saingan liga. Satu percaturan yang disifatkan untuk membantu anak kelahiran kawasan mereka lebih tajam didepan pintu gol oleh peminat dalam laman forum Prachinburi.

Rujukan:
Sokong Bia Bijok , Napok Bijok , Betindok Bijok , Main Bijok , Bijok Sokmo...... Gomo Kelate Gomo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular