KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Ahad, 18 Julai 2010

Kelantan terus hambat Selangor

PEMAIN Selangor Mohd Shafiq Rahim (kiri) cuba melepasi pemain Pulau Pinang, Khairzul Asri dalam perlawanan Liga Super di Stadium Shah Alam, malam tadi.
PERSAINGAN menghampiri kemuncaknya dengan Selangor berada pada kedudukan terbaik, namun tidak mampu untuk selesa selepas Kelantan terus menghambat apabila kedua-dua pesaing itu masing-masing meraih kemenangan dalam Liga Super, malam tadi.

Juara bertahan, Selangor pada awalnya mendapati keadaan sukar berdepan pasukan tercorot, Pulau Pinang namun akhirnya mencipta kejayaan selesa 3-0 di Shah Alam menerusi jaringan Nasriq Baharom, minit ke-69 disusuli kapten Mohd Amri Yahyah (m-80) dan Safee Sali (m-83) ketika Kelantan menundukkan Kuala Lumpur 2-0 di tempat lawan.
Kemenangan itu membolehkan Gergasi Merah kekal menjarakkan diri dengan lima mata ke atas Kelantan dengan baki tiga perlawanan. Selangor akan memastikan gelaran dengan dua kemenangan atau satu kemenangan dan satu seri namun seandainya pencabar terdekat itu memenangi semua perlawanan mereka selepas ini.
Click Here
Di Stadium Bola Sepak Kuala Lumpur, selepas Norazlan Razali menggagalkan tandukan Akhmal Rizal Ahmad Rakhli, penjaga gol KL itu tidak mampu berbuat apa-apa untuk menghalang tandukan Nor Farhan Muhammad daripada hantaran lintang dari pemain sama, Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke-29.

Babak kedua bersambung dengan the Red Warriors menggandakan kedudukan apabila Norazlan sekali lagi tertewas dengan tandukan Mohd Badhri Mohd Radzi yang menyambung lintangan Hairuddin Omar pada minit ke-63.

Di Stadium JCorp, Pasir Gudang, Johor FC gagal mengutip mata penuh selepas sekadar seri 2-2 dengan T-Team yang kembali mengekori rapat tuan rumah tatkala aksi liga berbaki tiga perlawanan. Gol tua rumah adalah sumbangan Nurul Azwan Roya (m-15, 72) manakala pelawat menerusi Syamsul Kamal Mohamad (minit ke-61) dan Nor Fazly Alias.

Dalam perlawanan lain, Terengganu menewaskan Johor 2-0 hasil jaringan Joseph Kallang Tie pada minit ke-70 dan Mohd Zubir Moid Azmi (minit ke-75).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular