KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 22 November 2011

Final Sukan Sea 2011 : Khairul Fahmi Terbaik.

Penjaga gol utama Malaysia dan Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat dipilih penyokong selaku pemain terbaik dalam perlawanan akhir Sukan Sea 2011 menentang Indonesia di Stadium Gelora Bung Karno, malam tadi.


Berdasar undian yang dilakukan oleh RedsfcNews selama satu jam, seramai 477 daripada keseluruhan 635 pengunjung memilih Khairul Fahmi kerana penjaga gol nombor satu negara ini telah menunjukkan aksi kental untuk mengekang asakan dan percubaan daripada pemain Indonesia.


Khairul Fahmi tidak asing lagi layak dinobatkan pemain terbaik kerana sepanjang perlawanan, dia menampilkan satu persembahan cukup cemerlang terutamanya menafikan empat percubaan tepat daripada Titus Bonai, Patrich Wanggai dan Okto Maniani.


Dia turut menyelamatkan dua sepakan yang dilakukan pemain Indonesia dalam penentuan penalti untuk membawa kepada kemenangan pasukan Harimau Muda Malaya keatas negara sejiran tersebut.

Selepas ini, aksi cemerlang Apex ditagih sekali lagi pasukan negara untuk aksi kelayakan Olimpik 2012 menentang Syria di Bukit Jalil, Kuala Lumpur.


SUMBER :REDSFC NEWS

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular