KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Sabtu, 7 Januari 2012

Shakir tiup semangat


KERJASAMA semua pemain amat diperlukan bagi memastikan Kelantan memulakan musim mencabar ini dengan mempertahankan Piala Sultan Ahmad Shah.

Peringatan itu disuarakan pemain tengah The Red Warriors, Mohd Shakir Shaari yang bakal memainkan peranan penting untuk menjadi nadi pasukan bagi menewaskan juara Piala Malaysia 2011, Negeri Sembilan di Stadium Nasional malam ini.


“Kami memang berharap dalam memulakan rentak yang baik pada awal musim ini. Namun ini adalah perlawanan pertama dengan kebanyakan pemain cuba mencari rentak terutamanya dengan formasi baru yang diperkenalkan jurulatih (Peter James Butler),” katanya.

Secara tidak langsung, sistem ini menuntut semua pemain bekerjasama dan sentiasa mengingati peranan masing-masing terutamanya ketika melakukan serangan atau bertahan.


“Masih terdapat beberapa pemain yang tidak biasa dengan formasi baru yang digunakan namun kami tidak boleh mengalah dan perlu menggandakan usaha sekiranya mahu mencatatkan kejayaan bermula malam ini,” katanya.


Sementara itu penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat turut mengharapkan langkah pertama Kelantan musim ini mampu menghadirkan sesuatu yang positif. “Secara tidak langsung, ia bakal membakar semangat kami untuk terus menyahut cabaran pihak pengurusan yang mengharapkan lebih banyak piala pada musim ini,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular