KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 11 Mei 2010

Pahang, Kelantan terikat di Kuantan. emel






Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Perlukan JavaScript untuk melihatnya

Kelantan bernasib baik pulang dengan satu mata apabila mengikat Pahang 3-3 di Stadium Darul Makmur, Kuantan, malam tadi.

Terima kasih dengan dua jaringan dalam masa tambahan dari S. Chanturu dan Mohd Nidzad Ayub.


Sepak mula perlawanan bagai mengambarkan penguasaan Kelantan apabila serangan bertali arus berjaya dicipta dan hasilnya Mohd Norfarhan Mohamed mengembirakan 5000 penyokong setia yang membanjiri tempat pelawat Stadium apabila sepakan mengelirukan dari luar kotak penalti menerjah jaring pada minit ke-6 perlawanan.

Selang empat minit kemudian, giliran Norshahrul Idlan membuka ruang buat Hairudin Omar melakukan percubaan namun terus ke dakapan Wan Azraie Wan Teh.

Norshahrul sendiri terlepas peluang menjaringkan gol apabila sepakan leretnya berjaya ditangkap kemas penjaga gol pasukan tuan rumah pada minit ke-14.

Pada minit ke-18, Syed Adney menampan sepakan deras Mohd Fazli sebelum dikeluarkan Daudsu Jamaluddin dari kawasan bahaya.

Wan Azraie sekali lagi bertindak cemerlang menafikan sepakan deras Indra Putra dari luar kotak penalti pada minit ke-22.

Tanpa disangka, tuan rumah berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-34 melalui Mohd Azamudin Akil yang mengambil peluang akan kesilapan Rizal Fahmi. Gol berpunca dari gerakan Hazmizan Kamarodin yang melintangkan bola kedalam kawasan penalti dengan Mohd Akil memintas bola dari Rizal sebelum melepaskan rembatan mencecah jaring menewaskan Syed Adney di pintu gol Kelantan.

Tiga minit kemudian, Pahang didepan melalui Hazmizan Kamarodin yang berjaya menjaringkan gol setelah merampas bola dari kawalan Zairul Fitree sebelum bertindak memperdayakan Syed Adney.

Gol tersebut tidak mematahkan semangat Kelantan untuk menyamakan kedudukan namun beberapa percubaan diakhir babak melalui Idlan Talaha, Hairudin Omar serta Norfarhan gagal disempurnakan kedalam jaring.

Seminit bersambung babak kedua, Hazmizan Kamarodin menghukum kelalaian benteng Kelantan apabila mudah menolak masuk bola hantaran dari Azamudin Mohd Akil untuk gol ketiga tuan rumah.

Tertekan dengan tiga jaringan lawan, Kelantan membuat pertukaran pertama mengeluarkan Hairudin Omar untuk digantikan dengan S. Chanturu. Kemasukan Chanturu menukar corak permainan apabila larian pantasnya dapat mengucar kacirkan barisan pertahanan Pahang.

Malah gerakan dari Chanturu kepada Badri Radzi gagal disempurnakan kedalam jaring walaupun berpeluang luas melakukannya setelah hanya berdepan dengan Wan Azraie.

Azizi Mat Rose pula kecewa apabila tandukan kencangnya hasil sepakan penjuru Norfarhan bergolek terkena tiang dan bola lantunan didepan gol gagal disambar S. Chanturu sebelum dikeluarkan Mohd Fadzirul Zakaria.

B. Sathianathan dilihat tidak senang duduk dengan kedudukan Kelantan melakukan dua pertukaran terakhir memasukkan Mohd Nidzad Ayub dan Farisham Ismail mengantikan Rizal Fahmi Rosid dan Indra Putra Mahayudin.

Pahang yang sudah selesa dengan dua jaringan mula melakukan beberapa aksi bagi melambatkan perlawanan pada sepuluh minit terakhir masa perlawanan.

Ketika Kelantan diambang kekalahan, S. Chanturu berada di posisi tepat untuk menjaringkan gol melakukan gerakan solo kedalam kotak penalti sebelum merembat kencang menewaskan Wan Azraie pada minit pertama masa tambahan.

Gol tersebut menyemarakkan semangat juang pemain Kelantan untuk mencari gol ketiga dan hasil satu hantaran dari Norfarhan kepada Norshahrul Idlan Talaha, Mohd Nidzad Ayub muncul wira apabila menyambung gerakan Idlan untuk menjaringkan gol penyamaan Kelantan pada minit ke-3 masa tambahan perlawanan.

Gol penyamaan tersebut mengecewakan pemain Pahang dan kesempatan ini digunakan Kelantan untuk menambah gol tetapi gagal apabila dua gerakan saat akhir dari sebelah kanan terus kepada Wan Azraie sebelum pengadil perlawanan meniupkan wisel penamat.

Tigakad kuning turut dilayangkan pengadil, Mohd Nazer Mohd Said kepada kedua-dua pasukan dengan Pahang menerima dua kad kuning manakala Kelantan menerima satu kad kuning.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular