KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Jumaat, 21 Mei 2010

Kijang Awasi Singa emel

Analisis prestasi terkini skuad Singa Utara menampakkan ada peningkatan setelah dilatih jurulatih baru Yunus Alif yang telah berjaya mengikat Kedah berkongsi mata selasa lepas. Kelincahan pemain-pemain Perlis Amar Rohidan, Ahmad Fakri Saarani dan Mohd Farizal bakal mengucar-kacir benteng Kelantan yang dipimpin bekas rakan sepasukan mereka Azizi Mat Rose yang menjadi pemain kental untuk ditembusi mereka sabtu nanti.

Perlawanan ini amat kompetitif bagi memastikan skuad Kelantan bersedia sepenuhnya bagi menghadapi pertemuan dengan Kedah dan mengekalkan pungutan tiga mata untuk terus menghimpit kedudukan Selangor yang baru sahaja menerima tamparan hebat setelah jurulatih K Devan dan Hardi Ahmad digantung 6 perlawanan manakala Safee Ali digantung 4 perlawanan oleh FAM disebabkan tragedi sewaktu perlawanan separuh akhir Piala FA bulan lepas.

Peluang dikala Selangor kehilangan penjaring utama dan jurulatih akibat digantung seharusnya dijadikan azimat bagi skuad Kelantan supaya dapat mengutip 3 mata penuh setiap perlawanan sebelum menentang Selangor 13 Julai nanti. Sungguhpun fokus utama penyokong hanya menumpukan perlawanan Kedah dan Selangor sebagai pencabar utama Kelantan, perlawanan dengan Perlis dan Pulau Pinang juga merupakan tugas yang berat pemain dan perlu difahami oleh semua penyokong sekiranya keputusan diluar jangkaan semua.

Ketika di Kota Bharu malam tadi, wartawan kami sempat mendapatkan komen Fadzli Lie yang berkerja di Nilai pulang ke kampung kerana ada urusan keluarga, beliau menjangkakan situasi perlawanan 50-50 dan stadium keramat akan memberi semangat yang hebat dengan sorakan puluhan ribu penyokong yang sentiasa memenuhi stadium. Semangat Kelantan juga akan dibantu dengar berita Selangor tetapi Kelantan perlu mengawasi pergerakan pemain Perlis dengan baik kerana Perlis akan bangkit habis-habisan untuk menebus kekalahan ditangan Kelantan ketika Piala Muhibbah Dato' Shahidan Kassim dan tewas pada Johor FC minggu lepas setelah mendapat suntikan semangat berjaya seri dengan Kedah.Beliau turut berharap pasukan kesayangannya terus mengungkil kemenangan bagi mengejar rapat Selangor seterusnya menjadi juara TM liga Super tahun ini.

Ramai penyokong mengeluh kerana konsep 1 penyokong 1 bendera masih belum berjaya diamati dan dijadikan 1 budaya baru penyokong Kelantan. Peristiwa dibaling batu dan kereta penyokong kita dirosakkan di Kangar masih lagi menghantui sesetengah penyokong yang terlibat namun pihak KAFA berharap sabtu nanti bukan medan untuk para penyokong Kelantan membalas dendam mahupun memulakan provokasi keatas penyokong Perlis yang dijangka hadir. Kita tidak lagi boleh menjadikan penyokong lain terus fobia ke stadium apabila setiap kali bertemu Kelantan. Kita perlu berusaha memberitahu pada rakyat Malaysia penyokong berbaju merah ini bukanlah seganas penyokong berbaju merah Thailand, kami tidak bersenjata hanya jumlah kami yang ramai dan sorakan padu kami yang menjadi senjata untuk mengerah pemain kami terus merobek gol-gol lawan kami. Biarlah sikap profesional kami hanya kami yang menilainya sekiranya pandangan serong pihak media masih membeku di kepala-kepala pihak media dan penyokong lain.Ayuh kita gemparkan stadium keramat kita dan penuhkannya......Gomo Kelate Gomo....sumbat gol ....bawa 3 mata

Sokong Biar Bijak, Dipandang Bijak, Bertindak Bijak, Main Bijak, Bijak Sokmooo...Gomo Kelate Gomo


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular