KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 11 Mei 2010

Momentum Kemenangan Kelantan Berjaya Disekat Pahang emel

Ternyata Pahang begitu hebat di gelanggang sendiri dan berjaya memanfaatkan peluang yang diberikan dek kerana kealpaan barisan pertahanan Kelantan yang pada mulanya dilihat sudah selesa dengan jaringan Norfarhan seawal minit ke 6. Namun jaringan awal Kelantan ini tidak berjaya melemahkan semangat juang Pahang untuk terus memburu kemenangan di separuh masa pertama melalui jaringan Azamuddin di minit ke 34 dan Hasmizan di minit ke 37 dan 46. Melihat prestasi semasa The Red Warriors amat baik, cuma taktikal yang dirancang berjaya dihidu lawan sehingga membataskan pergerakan Norshahrul dan penyerang lain. Banyak kesilapan dan kecuaian dikesan dibarisan pertahanan menyebabkan Pahang dengan mudah memanfaatkan peluang jaringan 3 gol. Aksi-aksi kehebatan Pahang ini juga dibantu pengadil yang dilihat terlalu memihak kepada Pahang dan beberapa siri lakonan "sakit Hamstring" pemain Pahang yang berjaya membantut kerancakan aksi pemain The Red Warriors.

Terima kasih dan tahniah buat ketua jurulatih "Abe Ya" yang secara pantas mengubah taktikal kepada 4-3-3 pada 10 minit terakhir dan berjaya membuahkan hasil drastik yang luar biasa, yang mana situasi seperti ini hanya biasa dilihat dalam liga-liga eropah. Tahniah kepada peminat sungguhpun suasana berada dalam keadaan nyaris tewas, para penyokong masih lagi bersemangat merangsang semangat para pemain sehinggakan S Chanturu yang berjaya menjaringkan gol kedua dengan spontan dan pantas membawa lari bola yang berada digawang bagi memanfaatkan masa dan mempercepatkan aksi. Salah seorang peminat yang menyaksikan aksi ini melelehkan airmata kerana terharu dengan semangat juang S Chanturu.

Ramai pemerhati kagum dengan persembahan dan semangat juang para pemain, namun khuatir dengan prestasi ini. Pihak Pengurusan dengan nada serius akan menyaksikan ulang tayang perlawanan dan akan mengkaji kelemahan perlawanan ini sungguhpun Pahang bermain dengan baik. Diharap para peminat yang menyaksikan perlawanan ini dapat berkongsikan kelemahan yang dilihat dan meluahkannya di Facebook The Red Warriors.

Gelagat penyokong yang terlalu teruja meraikan keputusan ini menjadi bualan hangat peserta konvoi apabila ada dikalangan penyokong menukar bendera Pahang di tiang stadium dengan bendera Kelantan dan bersorak beramai-ramai seolah-olah meraikan kemenangan Piala Malaysia. Mungkin detik-detik cemas dan ceria seperti akan menjadi pengalaman yang berharga dalam mengharungi pusing kedua pertama TM Liga Super 2010.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular