KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Rabu, 15 Februari 2012

Selangor Lebur Rekod Tanpa Kalah Kelantan.


Selangor meleburkan rekod tanpa kalah Kelantan dalam tujuh perlawanan Liga Super apabila mengatasi pendahulu carta dengan 2-1 di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi.


Dua jaringan Safiq Rahim dan Bosko Balaban sudah cukup buat anak buah Irfan Bakti mengutip tiga mata penuh keatas pasukan pelawat.

Beraksi dengan kelebihan seorang pemain import, Selangor jelas menguasai babak perlawanan dengan asakan bertali arus ke arah kubu The Red Warriors namun ketumpulan penyudah gagal menjelmakan jaringan.

Pada babak pertama, Selangor banyak mengatur percubaan merbahaya tetapi gagal menembusi benteng kawalan Khairul Fahmi Che Mat.

Kelantan yang kadangkalan melancarkan serangan balas bagaimanapun turut mempunyai peluang terbaik melalui tandukan bebas Indra Putra Mahayuddin namun penjaga gol tuan rumah, Norazlan Razali bijak melayangkan badan menumbuk keluar.

Seminit bersambung babak kedua, tuan rumah mendapatkan jaringan apabila kesilapan pertahanan Kelantan memberikan peluang kepada Safiq Rahim melepaskan satu sepakan kencang dari luar kotak penalti untuk gol pertama perlawanan.

Ketika Sang Kijang rancak mengatur gerakan memburu jaringan penyamaan, Bosko Balaban hadir tepat pada masanya untuk jaringan kedua Selangor pada minit ke-75 hasil gerakan cantik yang dilakukan dari kawasan tengah.

Jaringan kedua menyemarakkan semangat Selangor apabila mengatur beberapa lagi percubaan bahaya melalui Amri Yah Yah dan Fitri Syazwan namun gagal menambah jaringan.

Usaha Kelantan untuk mencari gol saguhati berhasil pada masa minit pertama masa tambahan apabila bermula dari sepakan sudut, S. Subramaniam bingkas melakukan sepakan dari jarak dekat terbias kepada P. Gunalan sebelum menerjah jaring.

Bagaimanapun jaringan tersebut sudah terlambat untuk Kelantan mengejar tuan rumah dengan Selangor akhirnya menamatkan badi tiga tahun untuk menewaskan The Red Warriors.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular