KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Ahad, 12 Februari 2012

Laporan Ringkas : Kelantan Atasi Terengganu.


Kelantan mengatasi Terengganu 2-1 dalam perlawanan sejirang saingan Liga Super 2012 di Stadium Sultan Muhamad Ke-IV, Kota Bharu, malam tadi.


Dua jaringan melalui Norshahrul Idlan Talaha dan Mohd Badri Radzi memberikan tiga mata penuh kepada The Red Warriors yang beraksi di depan hampir 15 000 penyokong setia.

Pada babak pertama bagaimanapun tidak mudah kepada Kelantan untuk melakar jaringan selepas Terengganu bijak menyerap asakan demi asakan untuk menafikan beberapa serangan merbahaya tuan rumah.

Sebaliknya pasukan pelawat terlebih dahulu mengancam melalui dua percubaan bahaya melalui jentera serangan mereka yang diketuai Francis Doe dan Hadi Yahya.

Kelantan pula yang kadangkala mengatur serangan bagaimanapun berjaya didepan pada minit ke-36 selepas rembatan Norshahrul Idlan Talaha terbias pertahanan Terengganu sebelum menerjah jaring untuk gol pertama perlawanan.

Selepas jaringan tersebut, kedua-dua pasukan buntu untuk melakukan jaringan sebelum wisel dibunyikan pengadil perlawanan.

Bersambung babak kedua, Kelantan tidak menunggu lama menjaringkan gol kedua, kali ini menerusi tandukan padu dari jarak dekat Mohd Badri Radzi selepas menerima hantaran daripada Indra Putra Mahayuddin pada minit ke-51.


Kelantan hampir menambah jaringan pada minit ke-85 namun sepakan penalti Mohamad Ghaddar berjaya ditepis keluar oleh Sharibinee Alawee.

Ketika perlawanan hampir ke penghujung, Ashaari Shamsudin bijak melepasi kawalan pemain pertahanan Kelantan sebelum merembat kencang untuk gol saguhati pasukan pelawat.

Dengan kemenangan yang diraih, Kelantan kekal di persada Liga Super dengan mengutip 17 mata berbanding Terengganu di tempat ketiga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular