KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Rabu, 15 Februari 2012

Mungkinkah Butler Letak Jawatan?


Khabar tidak enak dalam kem Kelantan berterusan selepas ketua jurulatih pasukan, Peter James Butler dilaporkan akan meletak jawatan.


Berita itu mula timbul selepas kekalahan kali pertama The Red Warriors kepada Selangor dalam saingan Liga Super, malam tadi.

Ia ada kaitan dengan campur tangan dalam pengurusan skuad oleh pihak atasan menyebabkan Butler mengambil keputusan drastik untuk melepaskan kerusi panas tersebut.

Jika benar dia meletak jawatan, ini kali kedua Butler bertindak demikian kepada pasukan Kelantan selepas turut berbuat begitu pada tahun 2009.

Menurut satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), beliau telah memberi kata dua kepada Butler sama ada kekal atau berhenti selepas mendengar ulasan yang dikeluarkan Butler.

Pihak KAFA juga bersedia memberi peluang kepadanya untuk kekal dan bersedia melepaskan ketua jurulatih berasal dari England tersebut jika dia tidak berpuas hati dengan dasar persatuan.

Untuk rekod, Butler merupakan jurulatih yang membawa Kelantan ke pentas final Piala FA pada tahun 2009 setelah hampir 40 tahun tidak menjejakkan kaki ke saingan terakhir

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular