KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 28 Februari 2012

Sabah Benam Ego President Warriors.


Rekod bersih President Warriors di gelanggang sendiri lebur selepas tumpas 1-2 kepada Sabah di Stadium Sultan Muhamad Ke-IV, Kota Bharu, petang semalam.


Permulaan garang anak didik Hashim Mustapha tersekat dengan kehandalan Sabah menyerap segala tekanan sebelum menggunakan kelebihan seorang pemain untuk mengejutkan tuan rumah dihadapan hampir 500 penyokong setia yang bertandang.

Aksi babak pertama penuh debaran dan Kelantan terlebih dahulu mendahului pada minit ke-16 selepas Shahiran Mohd Zain menggunakan ruang terbuka didepan gawang untuk merembat masuk selepas percubaan awal Mohamad Qayyum diselamatkan penjaga gol Sabah.

Selepas jaringan tersebut, kedua-dua pasukan masing-masing mendapat beberapa peluang terbaik untuk menjaringkan gol namun peluang yang terhidang gagal disempurnakan kedalam jaring.

Pada minit ke-40, President Warriors terpaksa beraksi dengan 10 pemain selepas tindakan kurang bijak Aris Zaidi menumbuk pertahanan Sabah didalam kotak penalti pantas dikesan pengadil untuk layangan kad merah terus.

Sabah menggunakan kelebihan tersebut untuk melakukan jaringan melalui sentuhan Rozaimi Abdul Rahman selepas sungkitan menarik dari kawasan tengah membuka ruang kepada pemain ini melakukan larian deras seterusnya merembat masuk menewaskan Syazwan Yusoff pada minit ke-45.

Bersambung babak kedua, Sabah dan Kelantan saling mengatur gerakan untuk menambah jaringan tetapi ketumpulan penyudah menjadi penghalang.

Beberapa peluang yang terhidang melalui pemain penyerang turut gagal memberikan jaringan tambahan kepada kedua-dua pasukan.

Sehinggalah seminit sebelum tamat, Rozaimi yang menerima hantaran dari sebelah kiri melepasi kawalan dua pemain pertahanan Kelantan sebelum melencongkan bola untuk menewaskan Syazwan Yusoff buat kali kedua.

Pada masa tambahan, Kelantan berpeluang menyamakan kedudukan namun hantaran menarik Muhamad Eskandar ke dalam kotak penalti gagal ditampan masuk Akid Ramli biarpun penjaga gol Sabah sudah tertewas.

Tamat perlawanan, Kelantan kecundang kali kedua dalam saingan Piala Presiden 2012 peringkat kumpulan A

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular