KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Isnin, 30 Mei 2011

Kelantan ‘hutang budi’ Kedah

Red Warriors hanya menang tipis 1-0 tewaskan Pahang di Kota Bharu

KELANTAN berterima kasih kepada Kedah yang menundukkan Terengganu (1-0), sekali gus membawa The Red Warriors kembali ke persada Liga Super selepas turut menang tipis ke atas Pahang 1-0 di Stadium Sultan Mohamad ke-IV, Kota Bharu, kelmarin.

Ketua Jurulatih Kelantan, Datuk M Karathu berkata, biarpun kemenangan memihak Kelantan, beliau masih belum berpuas hati kerana prestasi permainan yang ditunjukkan anak buahnya tidak mencapai tahap diingininya.

Sekalipun mencipta banyak peluang jaringan, kelemahan pada jentera serangan nyata memberikan kesan hinggakan sukar memecah benteng pelawat yang dibimbing Dollah Salleh.
“Pemain gagal mempamerkan aksi yang saya mahukan dan saya yakin jika rentak sebenar ditunjukkan, kami mampu menjaringkan lebih daripada satu gol,” katanya ketika ditemui selepas perlawanan di Stadium Sultan Mohamad ke-IV itu.

Kelantan memperoleh gol tunggal menerusi kapten, Mohd Badri Radzi pada minit kelapan tetapi jaringan awal itu gagal menyuntik semangat rakan sepasukan untuk menambah jaringan termasuk sepakan penalti Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke-24 yang ditepis penjaga gol Pahang, Mohd Rosfaizol.

Karathu berkata, dia sekadar lega sebaik permainan berakhir dan akur masih wujud kelemahan dalam pasukan itu yang harus diperbaiki segera untuk mengutip mata maksimum pada baki tiga perlawanan liga.

“Kami bernasib baik kerana mendapat gol pada awal permainan dan saya lega lawan gagal mencari gol penyamaan tetapi jika tidak memperbaiki kelemahan yang masih ada, Kelantan mungkin kehilangan mata selepas ini.”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular