KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Jumaat, 16 April 2010

Nilai harga "Si Rusa" melambung naik! emel


Mengikut pasaran semasa di Malaysia sekarang nilai harga daging "Sang Rusa" melambung naik dan menjadi mahal dek kerana kehebatan dan kejayaan "Sang Rusa" menjuarai 2 piala dalam masa 6 bulan. Sungguhpun daging "Sang Rusa" kini popular dan ramai penggemar dan penternak memilihnya sebagai makanan atau binatang ternakan komersil, tetapi kelazatannya tidak boleh menandingi kelazatan daging "Sang Kijang" yang sentiasa menjadi pilihan pemburu dan penggemar paling ramai di Malaysia walaupun kejayaannya hanya sekadar Naib Juara 2 piala dalam masa 3 bulan.

Aksi "Sang Kijang" yang sukar diramal telah merisaukan banyak lawan untuk terus berada dalam keadaan selesa atau berjaga-jaga. Ramai pemerhati menjangkakan pertarungan sabtu ini adalah penentu kelazatan dan kehebatan "Sang Kijang dan Rusa" dalam meneruskan kesinambungan dalam arena yang akan mereka harungi serta terus memikat hati penggemar masing-masing.

Tenyata kejayaan demi kejayaan yang dikecapi "Sang Rusa" telah membuat ramai penggemar "Sang Rusa" mula taksub dan takbur dengan kejayaan "Sang Rusa" dan malah ada yang sanggup menggambarkan penggemar "Sang Kijang" sebagai jahat dan ganas, walhal penggemar "Sang Rusa" mungkin tidak sedar seganas atau sejahat penggemar "Sang Kijang" tidak pernah sesekali menyembelih dan memotong leher ayah, datuk dan adik-beradik sendiri tetapi ianya berlaku di kawasan "Sang Rusa" dan isu ini tidak pernah dijadikan modal oleh penggemar "Sang Kijang" untuk menjatuhkan imej penggemar "Sang Rusa" kerana beranggapan ianya tidak menggambarkan keseluruhan perilaku penggemar "Sang Rusa".

Apa yang pasti sabtu nanti pasti akan ada yang kecewa dan gembira. TRWC amat berharap situasi panas didalam stadium tidak menerbitkan sebarang insiden dan menyeru semua penggemar "Sang Kijang" mengelakkan sebarang provokasi dan membawa mercun. TRWC dan KAFA memilih untuk tidak berkompromi dan bertanggungjawab diatas mana-mana individu atau kumpulan yang ditangkap kerana menimbulkan provokasi atau sebagainya. Pamerkan dan kekalkan imej yang telah mula menjadi imej baru tahun 2010 untuk semua Penggemar THE RED WARRIORS....GOMO KELATE GOMO.......RATOH SANG RUSA SEHINGGO KO TITISE DAROH KEPALA INDRA.....Sokong Biar Bijak, Dipandang Bijak, Bertindak Bijak, Bijak Sokmooo...Main biar bijok ...Gomo Kelate Gomo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular