KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 20 April 2010

Misi mudah The Red Warriors di gelanggang sendiri


B. Sathianathan


SELEPAS berjaya menumbangkan Negeri Sembilan di Paroi, Sabtu lalu, Kelantan seperti tidak mempunyai masalah besar apabila dijadualkan turun menentang Kuala Lumpur di gelanggang keramat mereka Stadium Sultan Muhammed IV malam ini, lapor KHAIRI MOHAMAD.

Biarpun mencatat kemenangan yang begitu manis terutama ketika aksi di gelanggang lawan tempoh hari, ada sesuatu yang mengundang resah di benak pengendali Kelantan, B. Sathianathan ketika mereka bakal berdepan skuad warga kota yang dibarisi pemain muda.

Menurutnya, Kelantan yang diletakkan sebagai pasukan pilihan akan memberi tekanan berbanding Kuala Lumpur yang akan bermain dengan lebih selesa.

"Dilabel sebagai pasukan pilihan bukan suatu yang baik bagi saya. Rata-rata mereka adalah pemain muda serta tidak mempunyai 'nama' lagi dalam dunia bola sepak tanah air yang sudah tentu memberi kelebihan.

"Jika perlawanan biasa mereka memberikan 80 peratus, bertemu Kelantan mereka pasti akan memberi 180 peratus untuk membuktikan sesuatu dan itu yang menakutkan saya," katanya ketika dihubungi semalam.

Tambahnya, beliau bimbang sekiranya para pemainnya terlebih yakin serta sambil lewa ketika turun menentang Kuala Lumpur yang pasti akan mengundang padah

Jelasnya, dalam kancah Liga Super tiada pasukan boleh dilabel sebagai pasukan belasahan dan boleh dipandang mudah oleh pasukan lain kerana pasukan yang bertanding merupakan pasukan yang beraksi dengan baik.

"Jangan panggil Liga Super kalau anda rasa ada pasukan yang boleh dibelasah kerana pasukan yang ada dalam liga ini mempunyai kekuatan masing-masing dan semua pasukan mahu mencipta kejutan.

"Saya mengharapkan kita mampu mengekalkan momentum seperti yang dilakukan di Paroi dan saya mahu pemain beraksi lebih baik daripada itu terutama ketika beraksi di hadapan penonton sendiri," ujarnya.

Sathia turut meminta para peminat Kelantan supaya bersabar dan kemenangan ketika menentang Negeri Sembilan dilihatnya sebagai 'batu loncatan' atau permulaan kepada pasukan Kelantan untuk memburu kejuaraan.

"Kelantan adalah sebuah pasukan yang baru dibentuk dengan kemasukan pemain-pemain baru dan saya berharap penonton bersabar sebelum kita mendapat hasilnya.

"Kita hanya tewas sekali musim ini, itupun ketika perlawanan Piala FA dan perjalanan untuk saingan Liga Super masih panjang. Kami yakin dapat melakukan sesuatu," jelasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular