KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Ahad, 4 April 2010

Analisis Perlawanan Piala Muhibbah Kelantan VS Perlis PDF | Cetak | emel

Ramai peminat sudah mula mencongak cuti dan merancang untuk pergi menyaksikan perlawanan ini kerana terlalu rindu aksi permainan The Red Warriors serta ada dikalangan peminat The Red Warriors amat berharap skuad mereka menghadiahkan kemenangan untuk mereka yang telah lama dihidangkan badi seri. Mungkin dengan kemenangan ini dapat menarik minat para penyokong untuk terus setia bersama skuad kesayangan mereka.



Para pemerhati menjangkakan perlawanan sabtu ini merupakan misi Perlis untuk membalas dendam setelah dikecewakan Kelantan dengan jaringan hatrik NorFarhan pada perlawanan separuh akhir kedua Piala Malaysia 2009 yang menyaksikan Kelantan layak ke final Piala Malaysia dengan agregat 5-1. Melihat pada prestasi Perlis yang masih tidak konsisten dan prestasi Kelantan yang masih dilema seri, perlawanan sabtu pasti sengit kerana masing-masing sukar menjangkakan prestasi sebenar lawan dalam keadaan sekarang. Kelantan mungkin tidak dapat menurunkan Norshahrul Idlan dan Perlis pula tidak dapat menurunkan Fikri kerana kedua pemain masih bersama skuad negara. Pada perlawanan TM Liga Super 2010, kedua-dua pasukan berkongsi 1 mata tanpa jaringan. Tugas berat bakal digalas Jurulatih Perlis kerana dikhabarkan ramai pemain mereka masih dibelenggu kecederaan walau apapun masalah Perlis hadapi, jurulatih Kelantan harus membuktikan Kelantan pasti berjaya dan menang pada malam esok.

Para penyokong diharap dapat datang beramai-ramai untuk memberi sorakan padu sepanjang zaman kepada skuad The Red Warriors agar memastikan kemenangan berpihak pada The Red Warriors. Para pemain perlu bermain dengan bersungguh-sungguh supaya tidak terus menghampakan perasaan dan sokongan peminat. Para penyokong juga diharap dapat mengelakkan sebarang provokasi kerana ada desas-desus sesetengah pihak ingin membalas dendam kejadian di Perlis pada tahun lepas. Dengan reputasi dan sambutan penyokong Kelantan yang makin memberansangkan dan dikagumi masyarakat luar Kelantan, pihak TRWC amat berharap para penyokong terus mengekalkan persepsi baik ini.

Sokong Biar Bijak, Dipandang Bijak, Bertindak Bijak, Bijak Sokmooo, Main bijok...Gomo Kelate Gomo





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular