KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Ahad, 25 April 2010

Masih Lagi Ledakan 3 Gol!!

Rentak dan strategi percaturan pemain yang dihasilkan oleh B. Sathiananthan dan Hashim Mustapha sememangnya berjaya kerana pasukan yang berjaya menewaskan Kedah pada selasa lepas dapat dijinakkan dengan mudah sehingga ada satu ketika pasukan Kelantan hanya bermain-main hantaran antara satu sama lain. Ketiadaan Norhafiz Zamani Misbah yang dilayan kad merah telah menambah tekanan kepada semua pemain KL Plus dan hanya paluan gendang upahan KL Plus sahaja yang sentiasa rancak menghidupkan suasana suram KL Plus. Jaringan 2 gol berturut-turut untuk 2 perlawanan dapat dijadikan hadiah daripada Norshahrul Idlan Talaha kepada kedua ibubapanya dan famili yang sering hadir menyaksikan perlawanannya. Rehat yang panjang Hairuddin telah membuahkan hasil dengan jaringan yang cantik dan ramai peminat berharap ini adalah saat kebangkitan Hairuddin yang sudah lama tidak menjaringkan gol.

Walaupun demam dan mendapat 2 suntikan rawatan demamnya, ternyata tidak menjadi penghalang buat Indra Putra untuk beraksi baik pada malam tadi. Semangat ini mengulangi semangat ketika kepalanya berdarah. Penyokong Kelantan harus berbangga dengan khidmat Indra Putra dan mahu memastikan pihak pengurusan menjaga segala urusan Indra Putra dengan baik. Perang psikologi yang dimulakan oleh Mat Zan Mat Aris ternyata memakan diri, apabila pada saat-saat akhir perlawanan hendak bermula Indra Putra masih lagi berbaju alas sejuk sehinggalah senarai nama pemain dikeluarkan mendapati nama Indra Putra turut tersenarai. Situasi ini sedikit sebanyak telah menggangu strategi yang telah diatur oleh Mat Zan Mat Aris yang lebih menumpukan kawalan pada Norshahrul Idlan dan Mohd Badhri.

Tan Sri Annuar Musa ketika mengulas berkenaan perlawanan ini, beliau amat berpuas hati dengan permainan yang dipamerkan. Beliau akan memastikan momentum ini akan dapat dikekalkan ketika bertemu Pahang di Kota Bharu selasa nanti untuk penutup pusingan pertama TM Liga Super 2010 dan akan bertemu kembali Pahang di Kuantan sabtu nanti untuk permulaan pusingan kedua TM Liga Super 2010. Ucapan tahniah juga buat Azizi Mat Rose telah kali ketiga berturut-turut dinobatkan "PEMAIN TERBAIK PERLAWANAN" begitu juga Khairul Fahmi penjaga muda yang beraksi cemerlang dan tenang.

Kejayaan para penyokong Kelantan menjaga imej terbaik untuk 11 perlawanan lalu sedikit tercemar pada malam tadi apabila masih ada penyokong yang membaling mercun dan membawa bendera politik yang sudah pasti bakal mengundang amaran atau denda dari FAM. Mungkin ramai penyokong masih beranggapan kenapa penyokong negeri lain boleh kenapa Kelantan tidak boleh? jawapan dari pihak kami amat mudah biarlah kita sentiasa memastikan kita terbaik dan lebih baik dari penyokong lain serta anggaplah hanya kita sahaja yang mampu mengangkat kembali imej kita sehingga digeruni dan dikagumi dari setiap sudut samada pengurusan, pemain dan penyokong. Peduli apa orang hendak kata pada kita yang pasti kita akan terus menjadi yang terbaik dan Juara semua situasi. Sikap membaling mercun yang ditunjukkan oleh si pembaling telah mengundang lawak dan marah dikalangan peminat lain kerana hanya sudut si pembaling sahaja yang kedengaran bunyi mercun dan telah mengundang bahaya kepada dirinya disebabkan pihak Polis dengan mudah dapat mencari dan mengesan si pembaling mercun itu tadi sungguhpun dilepaskan oleh pihak polis. Tindakan pihak polis sememangnya mendapat kerjasama daripada pihak KAFA kerana pihak KAFA tidak sanggup sentiasa menanggung denda disebabkan baling mercun dan membawa bendera politik. Ini bermakna pihak KAFA tidak akan bertanggungjawab dan berkompromi dengan mana-mana individu yang ditangkap.

Tahniah dan ribuan perhargaan kepada semua penyokong Kelantan kerana menjadikan kawasan sekitar dalam dan luar stadium pada malam tadi seolah-olah berada di Kota Bharu. Gelagat si Badut sujud mencium padang pada rehat separuh masa kedua telah membuat stadium riuh dengan ketawa dengan aksi selamba si badut sehinggalah dikejar rela. Fenomena kemeriahan bolasepak Kelantan tidak dapat dikecapi oleh mana-mana pasukan di Malaysia. Disamping kemajuan teknologi siaran langsung melalui yang diusahakan oleh TRWC amat membanggakan biarpun masih dalam proses peningkatan kualiti dan kelemahan sistem kelajuan internet di Malaysia yang masih belum mampu memberi impak yang baik kepada teknologi terkini yang cuba diusahakan oleh TRWC.

Sokong Biar Bijak, Dipandang Bijak, Bertindak Bijak, Main Biar Bijak...Bijak Sokmooo...Gomo Kelate Gomo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular