KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 13 April 2010

Kelantan Waspada, Negeri Sembilan Masih Berpesta emel



Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Perlukan JavaScript untuk melihatnya

Tugas getir menanti Kelantan apabila menentang Juara Piala FA 2010, Negeri Sembilan di Stadium Paroi, Sabtu depan.

Kelantan dijangka menghadapi situasi sukar jika dilihat pada persembahan dalam perlawanan persahabatan sebelum ini manakala Negeri Sembilan pula yang masih segar mengutip kejuaraan kedua dalam tempoh enam bulan pasti menyengat untuk membenam sang Kijang di arena sendiri.


Rekod pertemuan kedua-dua pasukan musim lalu berpihak kepada Negeri Sembilan dimana mereka menewaskan Kelantan dalam saingan Liga Super dan Perlawanan Akhir Piala Malaysia manakala Red Warriors pula hanya mampu menundukkan lawan dengan penentuan jaringan tempat lawan dalam separuh akhir Piala FA.

Rekod pertemuan tidak dijadikan sandaran untuk berjaya kerana masih terdapat 90 minit yang perlu dihadapi dalam perlawanan sabtu depan.

Sehubungan dengan itu, B. Sathianathan dan para pembantu perlu bertungkus lumus menyediakan skuad terbaik untuk diturunkan dalam perlawanan menentang Negeri Sembilan.

Tempoh rehat sebulan dengan melakukan tiga aksi persahabatan mungkin tidak cukup untuk memanaskan pemain sebelum sepak mula 17 April ini namun ia tidak perlu dijadikan alasan kerana selaku pihak yang bertanggungjawab, pengurusan pasukan perlu bersedia secepat mungkin untuk menghantar pasukan yang mantap.

Diberitakan, hampir semua pemain utama Kelantan bebas dari masalah kecederaan yang membelenggu dimana Syed Adney, S. Subramaniam dan Che Hishamudin sudah kembali cergas untuk diturunkan kecuali Daudsu yang masih lagi berehat setelah ditimpa kecederaan dalam perlawanan persahabatan menentang PKNS.

Negeri Sembilan pasti bersiap siaga dan tidak terlalu gembira akan kejuaraan yang dimenangi mereka kerana pertembungan dengan Kelantan pasti menonjolkan aksi serba panas dari kedua-dua pasukan.

Tambahan dengan kemahuan Sang Kijang membalas dendam kekalahan pertemuan terakhir tempoh hari, Kelantan bertandang dengan semangat tinggi untuk mencari penghormatan awal menundukkan sang juara yang baru dinobatkan.

Manakala Negeri Sembilan juga semestinya mempamerkan persembahan menyakinkan dihapadan penyokong sendiri seterusnya meneruskan pesta yang tertangguh setelah baru sahaja menjuarai satu piala.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular