KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Sabtu, 31 Mac 2012

Kelantan Fokus Semula Liga Super

Norshahrul Idlan Talaha sudah disahkan pulih daripada kecederaan dan sudah bersedia untuk beraksi.


SELEPAS berjaya menempatkan diri dalam kelompok empat pasukan terbaik dalam saingan Piala FA, Kelantan kini kembali fokus untuk mempertahankan kedudukan mereka di persada Liga Super apabila dijadualkan turun menentang Felda United di Kota Bharu malam ini.

Aksi di Stadium Sultan Muhammad IV dengan disaksikan ribuan penyokong setia, The Red Warriors pastinya mahu memanfaatkan peluang tersebut ketika kedudukan mereka kini semakin dihimpit oleh pasukan Lions XII dan Terengganu.

Pengurus pasukan, Azman Ibrahim berkata, cabaran pasukan Felda United tidak harus dipandang mudah oleh para pemainnya biarpun pasukan tersebut sedang bergelut untuk keluar daripada zon penyingkiran.

Menurutnya, pasukan yang terkenal dengan jolokan The Settlers itu memiliki ramai pemain berbakat yang mampu mengejutkan pasukan lain, termasuk Kelantan sekiranya tidak diberikan perhatian.

“Mereka (Felda United) mempunyai pemain yang cukup sempurna tetapi mungkin ada beberapa faktor lain menyebabkan kedudukan mereka kini tidak begitu baik dalam liga. Bagi saya, mereka bukan pasukan yang mudah untuk ditewaskan.

“Pemain-pemain seperti Faderin Kadir, Norizam Salaman, Azrul Ahmad dan beberapa lagi pemain mampu memusnahkan impian kita. Mereka harus diberikan perhatian dan sudah tentu kita mahu keputusannya memihak kepada kita,” katanya ketika dihubungi semalam.

Tambahnya, persiapan Kelantan masih belum sempurna kerana beberapa pemain tonggak masih belum dapat diturunkan ekoran kecederaan tetapi dengan barisan pemain yang ada, kekosongan tersebut mampu diisi oleh pemain lain.

Katanya, apa yang menggembirakan kem Kelantan ialah kembalinya penggempur sensasi mereka, Norshahrul Idlan Talaha yang kini sudah disahkan pulih daripada kecederaan dan sudah bersedia untuk beraksi.

“Segalanya bergantung kepada jurulatih, sekiranya perlu kita akan menyenaraikan Norshahrul kerana jadual kita untuk bulan April cukup padat.

“Kita perlu berhati-hati dalam mengatur penggiliran pemain kerana jadual perlawanan cukup padat, terutamanya dengan kesemua aksi adalah penting, termasuk separuh akhir Piala FA dan perlawanan Piala AFC menentang Arema Malang dari Indonesia,” ujarnya.

Jelasnya, kesilapan dalam mengadakan sistem penggiliran tersebut mungkin mendedahkan pemain terhadap risiko kecederaan serta sindrom kepenatan yang pastinya memberi kesan kepada prestasi pasukan.

Dalam pada itu, Azman turut mengulas mengenai persembahan pemain importnya, Nwoha Onyekachi yang mempunyai tempoh kurang sebulan untuk terus mempamerkan aksi terbaik dalam usaha memikat pihak pengurusan untuk mengekalkannya dalam pasukan.

“Tarikh tutup pendaftaran pada 16 April dan dia (Nwoha) mempunyai cukup masa untuk membuktikan kemampuannya untuk terus kekal dalam pasukan dan kita mengharapkan dia mampu memberikan impak kepada pasukan,” jelasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular