KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 27 Mac 2012

Prebiu Ringkas Piala FA : Kelantan mln SPA FC.


Satu tugasan mudah kepada Bojan Hodak untuk mengatur formasi selepas mempunyai kelebihan tiga jaringan tempat lawan ke atas KL SPA FC pada perlawanan kedua suku akhir Piala FA di Stadium Sultan Muhamad Ke-IV, Kota Bharu, malam nanti.


Kejayaan menarik di tempat lawan bagaimanapun tidak boleh dipandang ringan dan sejarah sudah membuktikan bahawa pasukan kerdil mampu mencipta kejutan andai lawan gergasi mengambil mudah aksi 90 minit terakhir.

Justeru itu, Bojan wajar menurunkan barisan pemain yang betul-betul cergas untuk mengekang barisan amatur SPA FC dari melakukan lebih dua jaringan pada perlawanan malam ini.

Pada pertemuan kedua nanti, ketua jurulatih SPA FC telah mengatakan mereka tidak ada sesuatu untuk dikejar pada perlawanan ini kecuali mahu para pemain menunjukkan aksi terbaik dan menghalang tuan rumah dari melakar jaringan besar.

Oleh kerana kekurangan pemain dan ketidak biasaan beraksi di hadapan ribuan penyokong menyebabkan pemain SPA mudah hilang fokus namun pengalaman yang diperoleh pada pertemuan dengan Kelantan akan mereka gunakan untuk aksi Piala FAM.

Pada pertemuan malam nanti, Kelantan dijangka menurunkan gabungan pemain utama dan simpanan dalam kesebelasan pemain setelah jadual padat yang dilalui setakat ini tidak memungkinkan Bojan menggunakan skuad terkuat yang dimiliki.

Di posisi penjaga gol, Shahrizan Ismail yang beraksi dalam tiga perlawanan terakhir mungkin akan terus dikekalkan dimana Syazwan Yusoff pula berada di bangku simpanan.

Jentera pertahanan bakal berlaku beberapa perubahan pada jangkaan dimana Zamri Ramli mungkin akan mengantikan Daudsu Jamaludin yang digantung selain Obinna dijangka kekal pada posisi pertahanan tengah. S. Subramaniam yang sudah sembuh dari kecederaan mungkin di masukkan bagi mengantikan Farisham. Zairul terus diberi peranan di sebelah kiri kerana Aziz Ismail masih dalam proses mencari kecergasan akibat kecederaan yang dilalui pada beberapa perlawanan terdahulu.

Di bahagian tengah, Rizal Fahmi Rosid dijangka masuk mengantikan Shakir Shaari manakala Badri Radzi terus kekal menggalas tugas ketua pasukan di posisi tengah menyerang. Nurul Azwan dan Chanturu pula akan melengkapkan posisi masing-masing di sebelah sayap.

Nwoha Onyekachi yang beraksi cemerlang pada saingan pertama pula terus diberi kepercayaan beraksi di bahagian serangan bersama peledak dua gol, Norfarhan Mohamad.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular