KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Rabu, 28 Mac 2012

Laporan Ringkas : TRW Sah Ke Separuh Akhir.


The Red Warriors mengesahkan tempat mereka ke separuh akhir Piala FA 2012 apabila menundukkan KL SPA FC 2-0 di Stadium Sultan Muhamad Ke-IV, Kota Bharu, malam tadi.


Dua jaringan yang dilakukan oleh Norfarhan Mohamad dan Onyekachi Nwoha sudah cukup melengkapkan kegemilangan tuan rumah dengan keputusan 5-0 secara agregat.

Beraksi didepan penyokong sendiri, tidak mudah bagi Kelantan untuk melakukan jaringan apabila SPA FC lebih banyak menguasai barisan tengah termasuk dapat melakukan percubaan merbahaya seawal minit ke-5.

Namun selepas itu, Bojan meminta anak buahnya memperkemaskan rentak seterusnya menjaringkan gol pertama pada minit ke-17 melalui Norfarhan Mohamad yang menyambar lantunan percubaan awal Nwoha.

Selepas jaringan tersebut, Kelantan buntu untuk menambah jaringan manakala SPA FC pula dilihat lebih banyak bertahan menyebabkan perlawanan menjadi sedikit bosan.



Bersambung babak kedua, Kelantan pantas mengatur gerakan dan hampir menambah jaringan melalui sentuhan Nik Shahrul Azim tetapi bola percubaan dari jarak jauh sedikit melewati palang gol.

SPA FC turut mendapat peluang namun ketangkasan Shahrizan Ismail menafikan dua percubaan bahaya pelawat yang mampu menghasilkan jaringan.

Pada minit ke-67, Sang Kijang dianugerahkan satu sepakan penalti tetapi Nwoha gagal menyempurnakan sepakan tersebut setelah sepakan leret ke sebelah kiri terkena tiang.

Namun dia pantas memadamkan kritikan penonton dengan satu sepakan kencang dari dalam kotak untuk jaringan kedua Kelantan pada minit ke-72.

Jaringan tersebut memadamkan terus sisa perjuangan pemain SPA FC sehingga wisel penamat dibunyikan pengadil bertugas.

Dengan kemenangan yang diraih, Kelantan akan bertemu Kedah dalam perlawanan separuh akhir selepas lawan dari Utara tersebut bangkit menewaskan T-Team 2-1 di Kuala Terengganu.

Kesebelasan Utama

Kelantan : Bojan Hodak
Shahrizan Ismail (Pg), Nik Shahrul Azim, Farisham Ismail (Kp) (Daudsu Jamaludin), S. Subramaniam, Zairul Fitree Ishak, Norfarhan Mohamad, S. Chanturu, Rizal Fahmi Rosid, Nurul Azwan Roya (Shahiran Mohd Zain), Indra Putra Mahayuddin dan Onyekachi Nwoha.

KL SPA : Mohd Nizam Jamil
Mohd Nuraizat (Pg), Sazali Suwandi, Rosdi Zakaria, Mohd Zainolrani, Muhd Nur Saiful, Fardzly Iskandar, Noor Azizi Azman, Mohd Shafiq Zahari, Muhamad Ariffin dan Zulkifli Jaafar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular