KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Jumaat, 16 Mac 2012

Shahiran Bintang Muda Terbaru Kijang.


Shahiran Mohd Zain tidak begitu dikenali walau sudah dua musim menabur bakti dengan pasukan Piala Presiden Kelantan.


Malah pasti ramai tidak tahu yang Bojan Hodak turut meletakkan Shahiran dalam senarai lapan belas pemain pada pertemuan pusingan kedua Piala FA, baru-baru ini.

Biar tidak diturunkan, sekurang-kurang Shahiran mendapat pengalaman pertama duduk dalam perlawanan terbesar sepanjang karier pemain ini.

Sebelum menempah nama selaku penyerang handalan yang digilap Hashim Mustapha, beliau dilihat sukar mendapat tempat selepas terpinggir dengan kehandalan pemain sebaya yang lain.

Lantaran kehadiran ramai pemain berbakat selain dibayangi kehebatan beberapa pemain seperti Aris Zaidi, Farhan Yaacob, Khairul Izuan serta Akid Ramli menyaksikan pemain muda ini gagal menyerlahkan sikap selaku penyerang sejati.


Bagaimanapun Shahiran mula menonjolkan diri selaku pengempur berbisa President Warriors selepas jaringan demi jaringan yang dilakukan meletakkan beliau selaku antara "top scorer" dalam saingan Liga Presiden 2012.

Tidak keterlaluan, ketiadaan Aris Zaidi akibat masalah disiplin meletakkan Shahiran pada satu kedudukan selesa untuk menjadi antara penyerang berbisa pada setiap perlawanan.

Rata-rata penyokong yang ditemui pada perlawanan Piala Presiden di Kota Bharu memuji sikap yang ditunjukkan pemain ini biarpun pada satu ketika dilihat sukar untuk mencari tempat dalam kesebelasan utama.

Peningkatan demi peningkatan yang dianjurkan Shahiran mungkin akan memberikan tempat kepada beliau untuk menambat hati Bojan seterusnya melakukan debut pertama dalam skuad senior tidak lama lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular