KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Khamis, 22 Mac 2012

Piala AFC 2012 : Kelantan Bukan Tandingan Ayeyawady United.


Kelantan gagal dalam misi merebut tiga mata penuh apabila kecundang 3-1 kepada Ayeyawady United FC di Stadium YTS, Yangon, petang semalam.


Ayeywady yang beraksi di gelanggang sendiri nyata menggunakan sepenuhnya kelebihan yang dimiliki untuk menekan barisan pemain Sang Kijang sehingga ke wisel penamat.

Permulaan babak pertama bagaimanapun berpihak kepada pasukan pelawat selepas hantaran cantik Danny Antwi kepada Ghaddar bagaimanapun disudahkan dengan percubaan tersasar walau hanya berhadapan dengan penjaga gol tuan rumah, Thiha Sithu pada minit ke-3.

Tanpa dijangka, Ayeyawady memecahkan kebuntuan jaringan pada minit ke-5 setelah Obinna Nwaneri tertampan bola ke gawang sendiri dalam cubaan mengeluarkan bola hantaran silang pemain tuan rumah.

Kelantan hampir menyamakan kedudukan pada minit ke-15 selepas hantaran silang rendah Danny Antwi gagal disepak masuk ke dalam gawang oleh Mohamad Ghaddar.

Kegagalan The Red Warriors menggunakan peluang akhirnya dihukum tuan rumah pada minit ke-41 selepas larian solo Aung Kyo Myo membuka ruang kepada pemain tengah Ayeyawady ini merembat masuk menewaskan penjaga gol, Mohd Shahrizan Ismail.

Bersambung babak kedua, Kelantan melakukan perubahan taktikal dan berhasil merapatkan kedudukan pada minit ke-65 selepas Ghaddar menjaringkan gol biarpun sepakan penalti sebelum itu berjaya diselamatkan penjaga gol Ayeyawady.

Jaringan pertama menyemarakkan semangat pemain Sang Kijang untuk mengandakan serangan ke arah pintu gol lawan namun berpunca dari satu serangan pantas, Ayeyawady akhirnya mengesahkan tiga mata penuh selepas Jupiter Yves menyempurnakan gol ketiga tuan rumah pada minit ke-80.

Dengan kemenangan tersebut, Ayeyawady bukan sahaja mengutip tiga mata untuk berada di kedudukan teratas kumpulan H malah mencipta sejarah tersendiri selaku kelab pertama dari Myammar mengutip kemenangan dalam saingan Piala AFC.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular