KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Isnin, 11 Oktober 2010

The Red Warriors dalam kelas tersendiri


PENGGEMPUR utama Kelantan, Norshahrul Idlan (kiri) belum pasti diturunkan esok gara-gara kecederaan.


KELANTAN sekali lagi membuktikan kejaguhan mereka apabila mara ke pusingan suku akhir Piala Malaysia selepas menewaskan KL Plus 4-0 di Kelana Jaya malam kelmarin.

Lapan gol dalam dua perlawanan terakhir yang dihasilkan The Red Warriors membuktikan bahawa jentera penggempur B. Sathianathan kini 'kemaruk' jaringan dengan rentak permainan yang semakin konsisten.

Bagi Sathia, permainan yang dipamerkan malam kelamrin begitu membanggakan apabila semua pemainnya berjaya mengekalkan disiplin selain disifatkannya sebagai bermotivasi tinggi untuk layak ke suku akhir.

Menurutnya, Kelantan berjaya menguasai keseluruhan permainan dengan serangan-serangan yang cukup berbahaya dan hampir menambah beberapa lagi jaringan sebelum dihalang oleh nasib yang tidak menyebelahi.

"Dalam bola sepak tidak semua serangan akan berakhir dengan gol. Apabila tempoh 90 minit dimanfaat dengan sebaiknya bermakna anda akan memperoleh hasil yang cukup membanggakan dan saya gembira apa yang dilakukan pemain malam semalam (kelmarin).

"Kita memulakan saingan Piala Malaysia dengan agak perlahan sehingga terpaksa menerima beberapa keputusan yang agak mengejutkan tetapi kita berjaya kembali kepada rentak asal dan pemain juga sudah mendapat semula keyakinan serta semangat mereka," katanya ketika ditemui semalam.

Tambahnya, sehingga kini Kelantan sudah menepati sasaran iaitu layak ke suku akhir namun, percaya perjalanan pasukan kendaliannya tidak akan terhenti setakat ini kerana pemainnya masih mahu membuktikan sesuatu kepada peminat setia.

Jelasnya, beliau cukup berpuas hati dengan aksi penyerang-penyerang dan jentera tengah yang berjaya mencipta beberapa peluang menarik sehingga gagal dikekang oleh pertahanan KL Plus sehingga berjaya merekodkan empat gol.

"Bagaimanapun, kita masih ada kelemahan. Pertahanan kita sedikit longgar dan ini perlu segera dibaiki sebelum turun menentang Selangor di Shah Alam, Selasa ini.

"Apa yang merisaukan saya, beberapa pemain berada dalam keadaan ragu-ragu untuk diturunkan Selasa ini. Azizi (Mat Rose), Piya (Badri Radzi) dan Norshahrul (Idlan Talaha) mengalami kecederaan dan saya hanya akan menerima laporan perubatan mereka esok (hari ini)," ujarnya.

Jelasnya, beliau yakin siapa juga pemain yang akan diturunkan menentang Selangor pada suku akhir pertama pastinya akan memberikan komitmen penuh ketika di padang selain pastinya sokongan peminat yang akan memberikan mereka tonik tambahan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular