KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Jumaat, 22 Oktober 2010

Kelantan yakin mampu ke final

KEJAYAAN mengikat Kedah di Stadium Darulaman malam kelmarin, meningkatkan keyakinan The Red Warriors untuk mengharungi perlawanan separuh akhir kedua di Kota Bharu, malam esok, meskipun sedar Sang Kenari akan bermati-matian mencari jaringan.

Kelantan yang sebelum ini menumbangkan Gergasi Merah Selangor di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV, kini berkira-kira mengulangi episod sama, sekali gus merealisasikan impian mengecap final Piala Malaysia buat tahun kedua berturut-turut, seterusnya menjulang Piala Malaysia buat kali pertama.
Skuad bimbingan B Sathianathan kini dilihat hanya perlu meneruskan rentak biasa walaupun mungkin terpaksa melakukan sedikit perubahan taktikal berikutan kecederaan tiga pemain utama iaitu Azizi Mat Rose, Shakir Shaari dan S Subramaniam yang terpaksa dikeluarkan pada 15 minit pertama ketika separuh akhir pertama kelmarin, selain Akmal Rizal Rakhli.
Click Here
Tetapi Sathinathan mungkin boleh tersenyum kerana penyerang berbisanya, Nor Shahrul Idlan Talaha dibenarkan beraksi semula selepas penggantungan.

Sathianathan memberitahu, dia tidak terkejut dengan persembahan bersungguh-sungguh pemain gantian kerana sering mengingatkan anak buahnya untuk memberikan 100 peratus komitmen dalam setiap perlawanan.

“Dalam perlawanan itu, pemain dapat bermain dengan baik walaupun beberapa bahagian terpaksa dirombak selepas dilanda kecederaan. Malah, Kelantan lebih banyak menguasai rentak dan mencipta peluang tetapi gagal menjaringkan gol,” katanya.

Menjelang 90 minit lagi aksi pada timbal balik kedua esok, Sathia terus menasihatkan anak buahnya supaya berwaspada dengan Kedah yang pasti lebih garang selepas gagal memanfaat kelebihan di gelanggang sendiri.
“Kita sedia maklum, Kedah pernah mengalahkan Kelantan di Kota Bharu dalam saingan Liga Super, malah menidakkan peluang The Red Warriors pada suku akhir Piala FA tahun ini, jadi Kedah perlu dihormati,” katanya.

“Kejayaan mengikat Kedah di Stadium Darulaman memang satu pencapaian membanggakan tetapi kita kena ingat, masih ada 90 minit lagi untuk mencapai impian ke final dan hajat itu boleh tersekat jika Kedah mendapat gol awal.”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular