KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Ahad, 17 Oktober 2010

Akmal mahu buktikan

WIRA Kelantan, Akmal Rizal Ahmad Rakhli yang menjaringkan satu gol dan mencipta peluang untuk gol ketiga ketika pasukan itu menang 3-0 ke atas Selangor di Kota Bharu kelmarin, bertekad mahu membuktikan dia masih mampu menjadi penyerang berbisa.
Pernah ditolak negeri kelahirannya, Kedah, untuk mewakili pasukan itu, Akmal menanam impian untuk sekali lagi menjadi wira Kelantan sekiranya bertemu Kedah pada separuh akhir, sekali gus menafikan tanggapan sesetengah pihak yang mengatakan permainannya sudah merosot.
Click Here
“Saya pernah terfikir untuk pulang mewakili Kedah, tetapi mereka tidak menerima saya,” kata bekas penyerang kebangsaan itu. “Jadi kali ini saya mahu buktikan yang saya masih berupaya menjadi penyerang yang baik.”

Akmal yang mula bersama Kelantan musim ini berharap dapat mengukir sejarah bersama Red Warriors untuk sama-sama menjulang Piala Malaysia buat kali pertama. “Saya seperti juga Kelantan, belum pernah menjuarai Piala Malaysia,” katanya.

“Saya harap tahun ini dapat mencipta sejarah bersama Kelantan untuk merangkul Piala Malaysia buat kali pertama. Semangat saya juga berkobar-kobar melihat keazaman pemain-pemain Kelantan memburu kejuaraan kali ini.”

Pada perlawanan di Stadium Sultan Mohd ke-IV kelmarin, tuan rumah mendapat suntikan gol awal menerusi Mod Nor Farhan Muhammad (minit ke-14) sebelum Akmal menanduk masuk gol kedua (m25) dan membuat larian kencang di kiri untuk mengumpan gol ketiga kepada Mohd Bahdri Razi (m77).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular