KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Jumaat, 22 Oktober 2010

Norshahrul perkuat serangan Red Warriors


JURULATIH Kelantan, B Sathianathan menyifatkan kelebihan skuad The Red Warriors itu hanyalah beraksi di gelanggang sendiri manakala selebihnya memihak kepada Kedah menjelang aksi separuh akhir Piala Malaysia pusingan kedua di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV di Kota Bharu, malam esok.

Bekas pengendali skuad kebangsaan itu berkata Kedah mempunyai rekod yang baik apabila beraksi di gelanggang lawan malah menjadi pasukan tunggal menewaskan Kelantan di dalam saingan Liga Super di Kota Bharu pada musim ini.


“Mereka juga akan mendapat kembali dua tonggak utama yang digantung sebelum ini iaitu Mohd Khairul Helmi Johari dan Mohd Sabre Mat Abu manakala Kelantan pula terpaksa melupakan khidmat dua pertahanan kental iaitu Azizi Mat Rose dan S. Subramaniam manakala peluang Akmal Rizal Ahmad Rakhli dan Mohd Shakir Shaari juga masih belum pasti kerana kecederaan,” katanya semalam.


Sathianathan bagaimanapun berharap sokongan padu penyokong Kelantan akan membangkitkan semangat para pemain untuk mempamerkan aksi cemerlang seperti yang ditunjukkan pemain sejak peringkat suku akhir.

“Selain itu persembahan Mohd Rizal Fahmi Abdul Rosid dan Mohd Farisham Ismail melegakan saya kerana mereka mempamerkan aksi yang mantap walaupun pertama kali beraksi bersama di bahagian pertahanan tengah.


“Malah aksi pemain gantian seperti Mohd Daudsu Jamaluddin dan Khairan Eroza Razali melepasi jangkaan saya apabila mereka beraksi dengan baik untuk menahan asakan lawan dan turut menggerakkan jentera serangan bergandingan dengan beberapa pemain berpengalaman yang lain seperti Indra Putra Mahyuddin dan Hairuddin Omar,” jelasnya.

Sathianathan bagaimanapun mungkin boleh menarik nafas lega kerana penyerang utamanya, Norshahrul Idlan Talaha akan kembali menguatkan jentera serangan selepas digantung dua perlawanan akibat layangan kad merah ketika bertemu Selangor di peringkat suku akhir.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular