KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Khamis, 25 Julai 2013

Piya Harap TRW Bukan Dalam Kumpulan Maut

Piya (kanan) sekadar menjalani latihan ringan di bawah pemantauan fisioterapi pasukan, Zainuddin Zakariar.
KETUA pasukan The Red Warriors, Mohd Badhri Radzi berharap pasukannya tidak diundi sekali lagi dalam kumpulan maut pada kempen Piala Malaysia musim ini menjelang majlis pengundian di Menara TM, Kuala Lumpur, Sabtu ini.
Perit berdepan pasukan kuat seperti Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Terengganu dan Kedah pada saingan musim lalu, Mohd Badhri atau sinonim panggilan Piya berkata, seboleh-bolehnya Kelantan perlu elak bertemu lawan itu pada aksi peringkat kumpulan.
“Tetapi, kami tidak boleh menolak ketentuan kerana semua pasukan perlu melalui proses pengundian. Kita tak tahu siapa lawan kita, harap-harap Kelantan tidak terjebak dalam situasi sama seperti musim lalu.
“Kalau diundi bersama ATM atau Terengganu sekali lagi, terpaksa kita terima. Malah, pasukan Liga Premier seperti Sarawak, Sime Darby FC, Johor dan Kedah juga cukup bagus dan keupayaan mereka tidak boleh dipandang rendah,” katanya.
Pemain paling berpengaruh dalam pasukan Kelantan itu akui pasukannya berdepan tugas sukar untuk mempertahankan kejuaraan memandangkan pasukan seperti Terengganu, Selangor dan Johor Darul Takzim (Johor DT) dilihat mampu memberi cabaran sengit pada kempen kali ini.
“Selangor pasti mencanangkan Misi 33 mereka, begitu juga Terengganu dan Johor DT memang cukup kuat. Jika Kelantan dapat masuk final lagi, kami harap dapat jumpa skuad kendalian Fandi Ahmad, rasanya tak puas bertemu mereka dalam perlawanan akhir Piala FA bulan lalu,” katanya.
Sementara itu, kapten berusia 31 tahun itu berkata, proses pemulihan kecederaan pangkal pahanya menampakkan perkembangan positif meski pun beliau belum mampu menendang bola ketika menjalani latihan bersama Kelantan sepanjang Ramadan ini.
“Mengikut laporan fisioterapi, tahap kecederaan saya telah pulih sebanyak 70 peratus. Saya sudah boleh berlari dan melakukan pecutan, tetapi hendak menyepak bola rasanya belum boleh setakat ini,” katanya.
Perancang tengah itu berkata, beliau tidak akan mengambil risiko beraksi pada dua aksi persahabatan pasukannya awal bulan depan kerana tidak mahu kecederaan berulang dan hanya bersedia diturunkan pada perlawanan
Kejuaraan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) / Persatuan Bola Sepak Singapura (FAS), menentang Tampines Rovers, 13 Ogos nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular