KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Jumaat, 19 Julai 2013

FAM tunda tarikh aksi pembukaan Piala Malaysia


Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) telah bersetuju untuk menunda aksi pembukaan Piala Malaysia bagi memberikan laluan kepada Kejuaraan FAM dan Persatuan Bola Sepak Singapura (FAS) yang berlangsung pada 12 dan 13 Ogos depan.
Pemangku Pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan FAM, Datuk Afandi Hamzah memberitahu, aksi pembukaan Piala Malaysia yang dijadualkan pada 17 Ogos telah ditunda kepada tarikh baharu iaitu 20 Ogos.
"Seperti yang kita sedia maklumkan, aksi pembukaan Piala Malaysia berlangsung beberapa hari selepas kejuaraan tersebut.
""Jadi FAM membuat keputusan menunda tarikah asal saingan pembukaan Piala Malaysia bagi membolehkan Kelantan dan ATM serta pasukan lain membuat persediaan lebih rapi," kata Afandi kepada pemberita selepas Mesyuarat Eksekuti FAM di Hotel Royale Chulan, Kuala Lumpur semalam.
Untuk rekod, kejuaraan itu menemukan pasukan dari kedua-dua negara tersebut yang mana juara Piala FA, Kelantan akan Juara Piala FA Singapura, Tampines Rovers di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu pada 12 Ogos.
Sehari kemudian, ATM selaku finalis Piala Malaysia akan berdepan dengan juara Piala Singapura, Warriors FC di negara republik itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular