KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Jumaat, 13 April 2012

President Warriors Dipotong Mata.


Berita buruk buat pengurusan Piala Presiden Kelantan apabila dipotong 14 mata ekoran menurunkan pemain tidak sah dalam tujuh perlawanan Liga Presiden Malaysia 2012.


Menurut Pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan (JKPT) FAM, Datuk Hamidin Mohd Amin, skuad liga simpanan Kelantan dikenakan pemotongan selepas menurunkan Syazwan Yusoff pada pertandingan tersebut.

Syazwan yang didaftarkan untuk Liga Super tidak dibenarkan beraksi kerana peraturan yang telah digariskan FAM menyatakan seseorang pemain yang didaftarkan di peringkat tertinggi tidak dibenarkan beraksi di kejohanan bawah.

Justeru itu, Sang Kijang diputuskan mengalami kekalahan pada semua tujuh perlawanan tersebut dengan jaringan 3-0 dan mata tersebut diberikan kepada pasukan yang dilawan, jelasnya.

Sementara itu, reaksi awal pengurus pasukan, Encik Yusri kepada kelatebola, beliau tidak memberikan sebarang komen tentang perkara ini dan hanya menantikan surat rasmi FAM sebelum membuat satu sidang media untuk menjelaskan situasi yang berlaku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular