KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 5 November 2013

‘Perpisahan Yang Mengecewakan’

Norfarhan Muhammad tidak mampu



Menyembunyikan kekecewaan selepas Kelantan tewas kepada Pahang, kelmarin.


KOTA BHARU – Pada ketika final Piala Malaysia 2013 menjadi perlawanan terakhir buat beberapa tonggak utama Kelantan yang bakal berhijrah musim depan, ia umpama perpisahan yang cukup mengecewakan selepas gagal mempertahankan kejuaraan.

Biarpun Kelantan sudah menggondol pelbagai kejuaraan dalam tempoh lima tahun terakhir, termasuk muncul juara treble musim lalu dan juara Piala FA tahun ini, namun kekalahan 1-0 kepada Pahang kelmarin kenyataan yang amat pedih untuk diterima The Red Warriors.

Pemain sayap Kelantan, Mohd. Norfarhan Muhammad mengakui, dia cukup terkilan gagal membantu pasukannya mempertahankan kejuaraan.

Norfarhan, yang dikaitkan dengan penghijrahan ke Johor Darul Takzim (Johor DT) bagaimanapun menegaskan, dia dan rakan-rakan telah bermati-matian sepanjang perlawanan.

“Kekecewaan gagal mempertahankan kejuaraan Piala Malaysia memang amat dirasai, namun apakan daya nasib tidak menyebelahi Kelantan walaupun memiliki beberapa peluang terhidang.

“Saya ingin merakamkan ucapan terim kasih kepada peminat yang tidak putus-putus memberi sokongan padu kepada Red Warriors setiap kali kami beraksi termasuklah pada perlawanan malam tadi (kelmarin),” katanya ketika tiba di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra (LSTIP), Pengkalan Chepa dekat sini semalam.
Mengulas mengenai masa depannya bersama Red Warriors musim hadapan, pemain yang terkenal dengan gelaran Ben 10 itu mengakui, belum membuat keputusan sama ada mahu kekal bersama Kelantan atau atau sebaliknya, tahun depan.
Katanya, ketika ini dia hanya mahu berehat seketika dan keputusan hanya akan dibuat dalam tempoh antara seminggu hingga dua minggu lagi.

“Saya belum buat keputusan…pagi tadi saya sudah berjumpa dengan Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) Tan Sri Annuar Musa. Lagipun kontrak saya bersama Kelantan akan tamat hujung bulan ini,” ujarnya.

Selain Norfarhan, beberapa nama besar dalam pasukan Kelantan turut dikaitkan bakal berhijrah ke pasukan Johor DT.

Mereka yang disebut-sebut adalah tonggak pertahanan, Mohd. Daudsu Jamaluddin, Azizi Mat Rose, S. Subramaniam dan Mohd. Shakir Shaari.
Azizi ketika ditemui turut mengakui, belum membuat keputusan mengenai masa depannya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular