KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Ahad, 10 November 2013

Kelantan Sedia Bangkit Semula

ANTARA kenyataan Annuar menerusi entri dalam laman sosial Facebook miliknya semalam.
PENASIHAT Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa mengakui bahawa The Red Warriors kini terpaksa berdepan dengan krisis yang mereka cipta.
Ia gara-gara lapan tonggak utama Kelantan yang sah akan meninggalkan The Red Warriors musim depan.
Melalui entri laman sosial Facebook miliknya semalam, Annuar berkata, KAFA mungkin terpaksa melakukan sesuatu yang tidak pernah terfikir sebelum ini demi maruah The Red Warriors.
“Bahana daripada kejayaan ciptaan sendiri kini mengundang masalah lebih besar tapi sanggupkah (kita) melihat yang dibina terkubur di depan mata?
“Pengorbanan kali ini bukan lagi menuntut masa, tenaga, dan daya usaha tetapi harta dan apa jua yang ada, jika tidak runtuhan ini tidak mungkin akan terbina lagi.
“Beri saya sedikit masa dan kita akan umumkan saf The Red Warriors 2014 walaupun dengan pengorbanan peribadi yang amat besar, kita reda.
“Daripada runtuhan TRW 2013, kita akan buat kejutan untuk mereka yang mahu menalqinkan TRW 2014,” katanya.
Annuar juga melalui entri laman sosial tersebut turut menempelak beberapa pemain yang melahirkan rasa sayang dan keberatan untuk meninggalkan The Red Warriors.
“Ada yang berpura pura menulis dalam Facebook kononnya sayang meninggalkan TRW. Nak saya ceritakan sepenuhnya kisah macam mana saya terpaksa memujuk rayu sesetengah dari mereka? Tak perlulah rasanya, mereka tahu.
“Ceritalah yang benar. Apa nak malu, cerita sahaja apa permintaan yang tak dapat KAFA tunaikan itu. Kita pun sudah reda, yang nak pergi, pergilah, tak usah reka alasan. Pintu KAFA tetap terbuka sampai sekarang, nak keluar boleh, nak masuk pun boleh.
“Pendaftaran ditutup pada 17 November ini, siapa pun yang datang dan pergi, TRW teruskan perjuangan dan tidak bergantung kepada individu, kita sepasukan.
“Rebah bangun bersama yang setiap kepada TRW dan yang menghargai penyokong,” luah Annuar melalui salah satu entrinya itu.
Terdahulu, Annuar dalam laman Facebooknya telah menyenaraikan lapan pemain Kelantan yang akan meninggalkan The Red Warriors musim depan.
Pemain terbabit ialah Mohd. Norfarhan Muhammad, Indra Putra Mahayuddin, Daudsu Jamaluddin, S. Subramaniam, Mohd. Shakir Shaari, Azizi Matt Rose, Rizal Fahmi Rosid dan Mohd. Izuan Solahuddin.
Dalam pada itu, Annuar mengumumkan Kelantan telah mendapatkan khidmat dua bekas pemenang anugerah Kasut Emas Liga Malaysia, namun enggan mendedahkan nama pemain terbabit.
“Doa-doakan supaya tiga pemain yang pernah memenangi anugerah Kasut Emas akan bersama The Red Warriors 2014. Dua sudah muktamad, seorang lagi akan dimuktamadkan dalam masa terdekat. Hidup dicabar adalah cabaran hidup,” jelasnya.
Tiga pemenang Kasut Emas sebelum ini ialah pemain import Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Marlon Alex James bagi musim 2013 manakala Jean-Emmanuel Effa Owona dan Francis Forkey Doe berkongsi anugerah yang sama pada 2012.
Dua pemain tempatan yang memenangi anugerah tersebut ialah Abdul Hadi Yahya pada musim 2011 dan Mohd. Ashaari Shamsuddin (2010) cipta.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular