KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Sabtu, 25 Mei 2013

‘Terus Sokong kami’

Obinna Nwaneri
Kota Bharu: Tonggak penting pertahanan Kelantan, Obinna Nwaneri menuntut penyokong supaya terus yakin dengan kemampuan The Red Warrios (TRW) untuk membenam Terengganu pada separuh akhir pertama Piala FA di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu malam ini.
Kekalahan mengaibkan kepada musuh ketat Johor Darul Takzim (JDT), 0-2 pada aksi Liga Super, Rabu lalu mengecewakan penyokong dan mereka mengecam percaturan ketua jurulatih Bojan Hodak.
Nwaneri berkata, kekalahan itu bukan noktah perjuangan dan meminta penyokong supaya terus memberi sokongan kepada pasukan.
Katanya, penyokong tidak seharusnya menuding jari kepada jurulatih atau pemain sebaliknya perlu menerima hakikat sama ada menang atau kalah dalam setiap perlawanan.
“Kami turut kecewa namun tidak akan berhenti di situ dan berharap penyokong akan terus bersama kami terutama ketika berdepan Terengganu.
“Kami akui ada kelemahan dan ia bukan salah jurulatih saja kerana kami turut bertanggungjawab,” katanya.
Pemain berusia 31 tahun dari Nigeria itu tetap optimis sasaran mempertahankan Piala FA mampu dicapai ketika peluang menguasai Liga Super semakin tipis namun tetap berjuang untuk berada dalam kelompok empat terbaik.
“Kini kami lebih fokus untuk saingan Piala FA namun itu tidak bermakna kami akan tercicir dalam Liga Super, malah kami akan mengejar kedudukan sekurang-kurangnya empat terbaik.”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular